روزنامه ایران به نقل از عباس آخوندی وزیرراه و شهرسازی نوشت:به‌دلیل رویکردهای ناقص تا حد زیادی از حمل‌ونقل دریایی در عرصه بین‌الملل جامانده‌ایم و در حال حاضر رقبای بسیار جدی داریم که ۳۰ سال گذشته خبری از آنها نبود.

عباس آخوندی در جلسه مشترک با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره) گفت:حمل‌ونقل دریایی در ایران بین‌المللی‌ترین بخش حمل‌ونقل است و زمانی که درباره بندر حرف می‌زنیم باید از قواعد بین‌المللی آن آگاه باشیم و بدانیم که در یک بازی جهانی چه سهمی داشته و خواهیم داشت.

او بابیان اینکه لازم است بعد از سال‌ها سهم خود را از بازار جهانی به دست آوریم گفت: به‌دلیل رویکردهای ناقص تا حد زیادی از حمل‌ونقل دریایی در عرصه بین‌الملل جامانده‌ایم و در حال حاضر رقبای بسیار جدی داریم که ۳۰ سال گذشته خبری از آنها نبود.

آخوندی ادامه داد: هدف فعلی دولت بازگشت به بازار جهانی و بازپس‌گیری سهم ایران از حوزه بین‌الملل است این کار هم سهل و هم ممتنع است. سهل ازاین‌جهت که کشور بزرگی با موقعیت جغرافیایی مناسب هستیم که می‌تواند ما را صاحب‌ سهم بزرگی در حمل‌ونقل دریایی کند و ممتنع از این‌ جهت که حجم سرمایه‌گذاری رقبا بسیار بالا است و آنها اتکا به خلیج‌فارس را کاهش داده‌اند. در حال حاضر تنها ایران و عراق متکی به خلیج فارس باقی مانده‌اند.

وی گفت: برای گرفتن سهم ایران از حمل‌ونقل دریایی امیدوارانه می‌جنگیم. بر اساس صحبت‌های آخوندی، ۸ هزار شغل در بندر امام خمینی(ره) ایجاد شده است. او برای ادامه توسعه و اشتغا‌ل‌آفرینی به حمل‌ونقل ترکیبی ریل و بندر اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در راه‌آهن و اتصال ریل به بندر فاصله زیادی داریم.

وزیر راه و شهرسازی برنامه دولت برای دستیابی به حمل‌ونقل ترکیبی را نیز چنین تشریح کرد: بخش عمده کار ما این است که کریدورهایی را که به بندر ختم می‌شود   ریلی کنیم. هم‌اکنون کریدور زاگرس که یکی از مهم‌ترین کریدورهای کشور است و ۱۷ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود در این طرح قرارگرفته است. توسعه ریلی این کریدور جزو برنامه‌های ما است. 

 

3535

کد خبر 672533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =