انتخاب به نقل از المانیتور نوشت: اصولگرایان در ایران در حالی که سرشان را می خارانند به این فکر میکنند که چرا رقابت ریاست جمهوری را واگذار کردند. برخی بر این باورند که دیدار رییسی با یک رپر جوان ایرانی عامل شکست رییسی بوده است.

این دیدار بین امیر تتلو و رییسی با هدف جذب رای حوانان صورت گرفت اما در نهایت به قیمت شکست او تمام شد.

امیر حسین مقصودلو در حالی که آستین هایش را بالازده بود و تتوهای او پیدا بود با لبخندی بر لب کنار رییسی نشست. این رپر جوان به خاطر آهنگ هایش درباره زندگی و عشق معروف است اما این ظاهر غیر موجه او 4 میلیون فالویر در اینستاگرام و 1.2 میلیون هوادار در فیس بوک دارد که به تتلیتی ها معروفند. ظاهر او عمدتا با موهای بلند و پیرسینگ چانه است. همه اینها برای اینکه بتوان این شخصیت را به اصولگرایان چسباند، خیلی سخت است.

نشستن تتلو و رئیسی در کنار یکدیگر عجیب و غریب بود. تتلو کار خود را یک دهه پیش آغاز کرده و آلبوم ها و موسیقی هایی را بدون مجوز وزارت ارشاد ایران منتشر کرده است. رییسی تولیت آستان قدس رضوی است. تتلو دوبار تا کنون بازداشت شده .یک بار در سال 2013 به جزم حضور در کانال های غیر مجاز ماهواره ای و بار دیگر در 2016 که این بار به مدت 62 روز به جرم تشویق به فساد در میان جوانان از طریق موسیقی اش دستگیر شد.

در یکی از ویدئوهای مربوط به دیدار رییسی و تتلو، او به رییسی می گوید که اگر به او مجوز داده می شد موزیک ویدئو آهنگ امام رضا را در حرم میساخت. شایعات زمانی آغاز شد که گفته شد تتلو اجازه برگزاری کنسرت در مشهد را دریافت کرده است. چنین مراسمی به کل با رویکردهای پدر زن رییسی و امام جمعه مشهد در تضاد بود. علم الهدی اجازه برگزاری هیچ کنسرتی را در مشهد نمیدهد .

بسیاری از ایرانی ها این شیرین کاری تبلیغاتی را بی صداقتی در سیاست خواندند و این دیدار را به سخره گرفتند.

تتلو در ابتدا از شهردار تهران محمدباقر قالیباف حمایت کرده بود. کسی که آموزش موسیقی را در مراکز فرهنگی شهرداری در سال 2014 ممنوع کرده بود. تتلو صدای خود را ضبط کرد و در کانال تلکرامی اش گذاشت. تتلو بعد از کناره گیری قالیباف به نفع رییسی از رییسی حمایت کرد. برخی از ایرانیان فکر میکنند دیدار تتلو و رییسی با امید مجوز گرفتن برای آهنگ هایش با رضایت خود او برگزار شده است.

پس از انتخابات حامیان روحانی به خیابان ریختند و دیدار رییسی و تتلو را مسخره کردند. جک های مختلفی در فضای شبکه های اجتماعی میان مردم رد و بدل می شد.

با روشن شدن نتیجه انتخابات بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی دیدار رییسی و تتلو را دلیل شکست رییسی خواندند.

یک اصولگرا در توییتر خود نوشت پیروزی روحانی عجیب نبود چرا که همه حامیان قالیباف به رییسی رای ندادند. دیدار تتلو و رییسی فاجعه بود.

اینکه چه تعداد رای به دلیل این دیدار از سبد رای رییسی خارج شده معلوم نیست اما آنچه روشن است این است که این دیدار تصویر رییسی را بین اصولگرایان تخریب کرد. به محض اینکه روحانی پیروزی شد تتلو به پست گذاشتن در اینستاگرام خود ادامه داده است.

شاید اینکه دلیل شکست رییسی را تتلو بدانیم کمی اغراق آمیز باشد اما این ایده که دیدار با یک رپر میتواند شانس ریاست جمهوری یک کاندیدای اصولگرای را افزایش دهد خنده دار بود. بیایید با واقعیت ها مواجه شویم: رییسی چه بخواهد چه نخواهد تا زمان های بسیار به این ماجرا شناخته خواهد شد.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    107 3
    عالی بود مخصوصا پاراگراف آخر
    • فلفلی A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
      3 9
      پس شما دیدار روحانی با گروه برو بکس رو چه طور تحلیل می کنید؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    99 2
    عهد اخوت اصولگرایان با وزرای احمدی نژاد و پایداریها باید گسسته شود وقتی در مصلی قالیباف و رئیسی کارهای میرحسین و خاتمی را با شال سبز تکرار کردند وقتی قالیباف چند شخصیت کپی پیست شده شد وقتی سابقه شهردار تهران پیش چشم ملت است و وقتی شخصی با سابقه قضائی داوطلب می شود نتیجه این است فرقی نداشت رئیسی هم نبود جلیلی بود همین بود ملت با دیدگاه اینها مشکل دارد تجربه هشت سال انزوا و کارهای اشتباه احمدی نژاد و جلیلی را دیده ایم جلیلی یک طیف طرفدار دارد همین اینهمه اعتماد به نفس کاذب نتیجه نمیدهد تمام تریبونها و جمعه های هر هفته که هنوز ادامه دارد باعث دوری ملت از اصولگرایان شده تتلو گناهی ندارد وجهه شخصی با نشستن با این فرد پائین نمیرود تتلو کنار این آقا تتلوی سابق هم نیست بگیم سطح تحملش بالا رفته
  • آرش IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    92 5
    من جز تحریمی ها بودم اما واقعا این حرکت منو مجبور کرد به روحانی رای بدم هر چند هنوز از سال 92 بیکارم و به دلیل سن 35 سال کسی به من کار نمیدهد و الان با یک بچه دنبال کار میگردم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    117 5
    من تصمیم نداشتم به رئیسی رأی بدم و وقتی فیلم دیدار این دفتر نقاشی رو با رئیسی دیدم که داشت نقاشی هاش رو برای رئیسی تشریح میکرد به این فکر کردم تنها نباید به رئیسی رأی داد بلکه حتی نباید به او فکر کرد. رئیسی برای رأی جمع کردن به هر کاری متوسل شد و آخرین تیری هم که در ترکش داشت دیدار با تتلو و اون شوخی سخیف با کلید بود که اصلا نه خنده اش در جریان شوخی بهش می اومد و نه تتلو باهاش همراهی کرد. رئیسی حقیقت خودش رو در این انتخابات بخوبی نشان داد و برای همیشه تمام شد و رفت
  • رضا A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    29 0
    رای من هیچوقت رئیسی نبود. هیچوقت هم تصمیم نداشتم به روحانی رای بدم.روحانی رو بخاطر عملکرد اشتباهش بخصوص در زمینه ی اقتصادی نمیپسندیدم و رئیسی رو بخاطر اینکه میدیدم دارد پاجای پای احمدی نژادمیذاره.از وقتی دیدم که نیکزادوزیر مسکن مهرنماینده ی رئیسی در انتخاب نوبت مناظرات شد ،پیش خودم گفتم :انالله واناالیه راجعون.و بعدش هم جلیلی و وزیر اموزش و پرورش و نفت و اون ...آخرش هم این مرد نقاشی شده...یه سوال همیشه برام بود که باز مطرح شد که آیا در شریعت اسلام "هدف وسیله رو توجیه میکنه یا نه؟"آیا ریاست جمهوری هدف رئیسی نبود؟آیا تتلو وسیله ای برای رسیدن به هدف بود یا نه؟آیا این رفتارها باعث متلاشی شدن باورهای دینی مردم میشود یا نه؟ آیا هدف انقلاب اسلامی بودن جمهوریت نیست؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    26 1
    آن همه شعار درباره اتحاد رییسی و تتلو، وهن جایگاه روحانیت بود که متاسفانه به دست یک روحانی رخ داد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    40 0
    خداییش هنرمند قحط بود رفتن با تتلو بستن؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    28 1
    حالا چی؟ الان دیگه پخش چیگیلی چیگیلی از صداوسیما مجازه؟ کنسرت ایشون در مشهد چی؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    8 12
    لطفی که تتلو به رای آوری روحانی کرد، فیلم "تکرار" نکرد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    29 0
    حالا کی ها با هم دارن بغ بغو میکنن؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    15 2
    پیروزی روحانی عجیب نبود چرا که همه حامیان قالیباف به رییسی رای ندادند. دیدار تتلو و رییسی فاجعه بود.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    27 1
    او 4 میلیون فالویر در اینستاگرام و 1.2 میلیون هوادار در فیس بوک دارد....واقعا؟؟؟ این یه فاجعه ملیه به خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    6 66
    ما اهل کوفه نیستیم، ایراهیم تنها بماند فکر کردین طرفدارای این سید مظلوم، فقط همین حامیان تتلو هستن، سخت در اشتباهید
    • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
      21 1
      ابراهیم اگه "ابراهیم" بود، برای 4 تا دونه رای آویزون تتلو نمیشد. مردم گول شعارهای بدون پشتوانه ایشون رو نخوردن، ایشون شد مظلوم؟؟؟؟؟؟ شما هم یا خیلی غافلی یا نونت توی این حرفهاست.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    29 0
    جک های مختلفی در فضای شبکه های اجتماعی میان مردم رد و بدل می شد.....آره خیلی هم جک های خنده داری بود...بغبغو
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    29 1
    اگر رئیسی رئیس جمهور میشد تتلو رو میکرد وزیر ارشادش
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    20 1
    مثلا این دیدار رو انجام دادن که بگن ما میتونیم برخی رو تواب کنیم؟ الان هر مجرمی تعبه کنه، میتونه آزاد بشه؟ از قاچاقجی گرفته تا زندانی سیاسی؟ چرا رویکردها اینقدر متفاوته؟ مردم رو چی فرض کردین؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    25 0
    هدف وسیله رو توجیه میکنه، مصداق همین حرکت ستاد ؟آقای رئیسی بود
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    30 0
    تتلو فاجعه موسيقى ايران و مايه ننگه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    25 0
    با روشن شدن نتیجه انتخابات بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی دیدار رییسی و تتلو را دلیل شکست رییسی خواندند. نخیرشم. ایشون به دلیل شعارهای بدون پشتوانه شکست خوردن
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    23 4
    ربط دادن شکست رییسی به دیدارش با تتلو، کوته نظری صرفه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    19 0
    اگر سن رای دهنده ها 14 سال به بالا بود، تتلو حتما میتونست برای ردیسی رای جمع کنه ولی 18 سال به بالاها از علاقمندان ایشون نیستن
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    16 1
    این تحلیلای آبدوغ خیاری رو بیخیال. کجا بریم کنسرت موسوی تتلو؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    12 12
    آقای رئیسی یه کار خیر تو این ایام انتخابات کرده باشه همین رسمیت دادن به موسیقی زیر زمینیه. آقایون سالهاست که موسیقی مجوزدار رو هم بر نمی تابن. اما ایشون به تتلو کردیت داد