ایرنا نوشت: «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه شنبه در واکنش به قطع روابط عربستان و هم پیمانانش با قطر، تصریح کرد: اقدام اخیر عربستان برای سلطه یافتن بر منطقه است، به همین دلیل ریاض تلاش دارد تا کشورها را مطیع خود کند.

الصماد در گفت وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبا)‌ تاکید کرد: خاستگاه تناقض ها و اختلاف های به وجود آمده در بین کشورهای متجاوز ائتلاف عربی به یمن، آن است که عربستان می خواهد این کشورها را به زیر سلطه خود درآورد و آنها را از حق تصمیم گیری محروم کند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما از همه کشورهای منطقه می خواهیم تا از سلطه عربستان – آمریکا خارج شوند و در اندیشه حفظ منافع ملت های خود بوده و به قوانین و کنوانسیون های بین المللی در این زمینه احترام بگذارند.

الصماد در پایان ضمن ابراز امیدواری از این که کشورهای منطقه بتوانند به مانند یمن و ملت شجاع آن، در برابر تجاوزگری دشمن استوار و ثابت قدم باشند، افزود: من امیدوار هستم که عزت کشورها و ملت های جهان مصون بماند، استقلال آنها حفظ شود و آنان بتوانند خود حق تصمیم گیری داشته باشند.

عربستان روز دوشنبه به همراه ، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات ، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

روابط عربستان و امارات با قطر در روزهای اخیر به دلیل انتشار اخباری منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دچار تنش و اختلافات شدید شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =