رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تایید نهایی وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان 617 تختخوابی با مشارکت شرکت کره ای در اراک خبر داد .

دکتر حسن طاهراحمدی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی با اعلام این خبر گفت : با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی اراک و مسئولان ارشد استان برای احداث دو بیمارستان 500 تخت خوابی در اراک از سال گذشته ، از بین استان هایی که طرح ساخت پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی را در برنامه داشتند، ساخت این بیمارستان در پنج استان مورد موافقت قرار گرفت که استان مرکزی یکی از آنها بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان این که ساخت دو بیمارستان 500 تختخوابی مصوبه سفر ریاست جمهوری به اراک بود افزود : از این دو بیمارستان مقرر شد ساخت یکی برعهده قرارگاه خاتم الانبیا ویکی توسط شرکت کره ای به صورت فاینانس باشد که مدتی این مصوبه به تاخیر افتاد ، اما با پیگیری های مجمع نمایندگان استان خوشبختانه تلاش ها به ثمر نشست و با موافقت رسمی مقام وزارت با اضافه شدن 117 تخت در یکی از پروژه ها ، ساخت بیمارستان 617 تخت خوابی به جای دو بیمارستان 500تخت کلید خورد .
طاهر احمدی قرار داد ساخت بیمارستان 617 تختخوابی را با شرکت کره ای عنوان کرد و افزود : برای ساخت این بیمارستان بیمارستان شرکت کره ای با بانک صادرات تفاهم نامه انعقاد کرده تا در قالب تسهیلات ۱58 میلیون و ۴۳۰ هزار یورو سرمایه گذاری با سود پنج درصد و برگشت سرمایه ۱۰ ساله بیمارستان ساخته شود .
وی متذکر شد : در مشارکت با شرکت کره ای 70 درصد هزینه ساخت را وزارت بهداشت و 30درصد از اعتبار استانی دانشگاه علوم پزشکی اراک از طریق فروش املاک دانشگاه تامین خواهد شد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مکان های پیشنهاد شده برای کلنگ زنی بیمارستان را جنب بیمارستان امیرالمومنین در سردشت و ورودی شهر اراک در مسیر جاده تهران جنب پارک شهید باهنر عنوان و تصریح کرد : با توجه به دسترسی مردم به بیمارستان امیرالمومنین در سردشت امیدواریم با موافقت مسئولین استان برای سهولت دسترسی سایر شهروندان و هم استانی ها به خدمات درمانی امکان احداث بیمارستان در ورودی شهر اراک در جاده تهران جنب پارک شهید باهنر اجرایی شود .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =