به گزارش مهر:

نخستین سینمای محیط زیستی ایران با شعار "تتوع زیستی، اکوسیستم شهری" شامگاه دوشنبه در موزه دارآباد تهران توسط ستاد محیط زیست شهرداری تهران افتتاح شد.

در آیین افتتاح این سینمای محیط زیستی که شامگاه دوشنبه به مناسبت هفته محیط زیست و با حضور فعالان برجسته محیط زیست ایران و مسئولان محیط زیست شهری و ستاد توسعه پایدار محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد، از عدم حضور سازمان محیط زیست در برنامه های محیط زیست شهری انتقاد شد.

همچنین محمد هادی حیدر زاده رئیس ستاد توسعه پایدار و محیط زیست شهرداری تهران در مراسم افتتاح اولین سینمای محیط زیست ایران گفت: با توجه به میزان نفوذ سینما در بین مردم و با توجه به اهمیت محیط زیست استفاده از ابزار هنر به خصوص سینما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین جهت سینما برای استقاه به عنوان روشی غیر مستقیم در آموزشهای محیط زیستی از اهمیت بالایی بر خوردار است.

وی افزود: بسیاری از مستند سازان و فیلمسازان به محیط زیست توجه دارند ولی این توجه به دلیل نبود سازماندهی بیشتر در مرز علاقه های شخصی باقی می ماند ولی با افتتاح چنین پروژه هایی می توان از مشخصه های محیط زیستی در آموزشهای غیر مستقیم مانند هنر سینما استقاده کرد و این کار با افتتاح اولین سینمای محیط زیست میسر خواهد شد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با گلایه از بی توجهی سازمان محیط زیست ایران نسبت به برنامه محیط زیست شهری در شهرداری تهران گفت: اصرار عجیبی در بی توجهی به فعالیتهای محیط زیست شهرداری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد با اینکه بارها آنها را در برنامه ها دعوت می کنیم ولی توجهی نمی کنند و اصرار دارند ما در برنامه های محیط زیست نیز شرکت نکنیم.

حیدرزاده به برگزاری جشنواره محیط زیستی فیلم سبز از سوی سازمان محیط زیست در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: بعد از تغییرات مدیرتی که انجام شد این جشنواره بعد از چهار دوره متوقف ماند و امیدواریم این سینما آغازی برای فعالیتهای جدی در حوزه محیط زیست باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 67352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =