یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: باید در وزارتخانه‌های اقتصادی و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تغییراتی که منجر به چابک‌سازی و تقویت دولت شود، صورت بگیرد.

ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه کابینه نیاز به چابک سازی دارد، گفت: باید کابینه ای کارامد و کاربلد در کنار همگرایی وزرا با شخص رییس جمهور شکل بگیرد. به نطر من باید در وزارتخانه‌های اقتصادی و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تغییراتی که منجر به چابک سازی و تقویت دولت شود، صورت بگیرد. در غیر این صورت دولت دوازدهم با توجه به چالش های پیش رو توفیقی در عمل به وعده ها نخواهد داشت. لذا ضرورت این تغییر به ویژه در این دو وزارتخانه احساس می شود.

او ادامه داد: ما در حوزه اقتصادی مشکلات فراوانی داریم و فاصله چندانی با ایران 1404 که اهدافش از پیش مشخص شده که باید الگوی منطقه باشد، نداریم. بنابراین با توجه به مشکلاتی که در حوزه اقتصاد وجود دارد، اگر همینگونه پیش برویم نمی توانیم طبق برنامه ریزی ها عمل کنیم. رییس جمهور برای عملیاتی کردن وعده هایی که در زمان تبلیغاتی انتخاباتی و مناظره ها داد، نیاز به یک برنامه عملیاتی و عناصر اجرایی قوی دارد. بنابراین او برای عملیاتی کردن این وعده ها باید این ضرورت را مدنظر قرار بدهد که در حوزه های اقتصادی و فرهنگی به صورت جدی به فکر افزایش توان اجرایی دولت باشد.

رئوفیان با بیان اینکه ما در زمینه ایجاد وضعیت فرهنگی مطلوب برای کشور دچار مشکل هستیم، گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده اما متاسفانه ما در این حوزه خیلی عقب هستیم. به ویژه در حوزه آموزش و پرورش که باید اقداماتی جدی برای آن در نظر گرفته شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: تکثر دستگاه های فرهنگی در کشور یکی دیگر از مشکلات موجود در این حوزه است. ما شاید بیش از 60 دستگاه فرهنگی داریم که این دستگاه ها با هم اصطکاک هم دارند و در تقابل با همدیگر هم قرار می گیرند. بنابراین نمی توانند آنطور که باید و شاید به وظایف خود عمل کنند.

او گفت: مساله مسکن، معیشت مردم، تعاونی‌ها، بنگاه های زودبازده، تولید و اشتغال که رهبر هم مدام بر آن تاکید می کنند، از اولویت هایی است که دولت در چینش کابینه اقتصادی خود باید حتما به آن توجه داشته باشد. وضعیت کنونی وضعیت نگران کننده ای است و باید وعده های روحانی عملیاتی شود. او باید برای عمل به این وعده ها بازوان قوی و عوامل اجرایی کاردان با تلاش مضاعف و کاربلد داشته باشد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673533

برچسب‌ها