صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در استان‌های شمالی کشور آغاز شد.

‌به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران، سازمان حفاظت محیط زیست طی دستورالعملی، شرایط و نحوه صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را در سال 96 اعلام کرد.
سازمان حفاظت محیط زیست در راستای بهره برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان و نیز کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره‌برداری سنتی از این موجودات است و همچنین بهره‌گیری از مشارکت صیادان قانونمند در حفاظت از تنوع زیستی همراه با بهره برداری اصولی از آنها، دستورالعمل صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های استان را از خردادماه جاری به مدت دو ماه ‌اعلام کرد‌ که الزامی است متقاضیان در پایان اعتبار مجددا پروانه خریداری کنند.
کوروس ربیعی افزود: بهای پروانه صید با قلاب 200 هزار ریال است که در مقابل ارائه فیش بانکی، به نام صیاد صادر می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش خاطرنشان کرد: تعداد مجاز صید،روزانه ده قطعه به ازای هر پروانه تعیین است و به ازای هر واحد ابزار مجاز صید(مانند چوب و چرخ،چوب ماهیگیری و ...)یک پروانه قابل صدور است.
وی گفت: هر ماهیگیر در طول هر دوره یک ماهه، حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در هر استان است. پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است.
ربیعی گفت: صید ماهی از مصب رودخانه‌ها تا 500 متری آن (به طرف رودخانه) و همچنین در سایر نقاطی که توسط سازمان آب منطقه‌ای رسما ممنوع اعلام شده است، مجاز نیست. صید آزاد ماهیان شامل ماهی آزاد دریای خزر و قزل آلای خال قرمز و ماهیان خاویاری نیز ممنوع است.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش از همه متقاضیان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات،اقدام به صید کرده و در حفاظت از آبزیان و زیستگاه آن با مامورین حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =