نمادهای نوروزی هنوز در خیابان های شیراز جا خوش کرده اند

«خبرجنوب» نوشت: به طور کلی شادی آفرینی و ایجاد تنوعات بصری در سطح شهر یکی از اقدامات جذاب شهرداری شیراز است که بهانه های شاد بودن را در نخستین روزهای سال جدید به مردم می دهد.

المان هاي نوروزي علاوه بر زيبايي شهر، مسافران و شهروندان را براي گرفتن عكس يادگاري به گوشه و كنار شهر مي كشاند اما بعد از گذشت چند ماه از حال و هواي نوروزي ديگر ديدن اين المان ها ذوق چنداني ندارد.
فارغ از المان هاي نوروزي و حتي جا خوش كردنشان بعد از ايام نوروز اگر نگاهي به المان هاي فرهنگي شهر شيراز بياندازيم جاي خالي نماد حافظ در شهر راز به خوبي احساس مي شود.
در همين رابطه مدير عامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز در گفت و گو با خبرنگار ما وسعت شهر شيراز را دليل بر عدم جمع آوري شدن بعضي از المان هاي نوروزي مي داند و مي گويد: شهرداري هر منطقه بعد از پايان تعطيلات نوروز موظف به جمع آوري المان هاي حوزه مديريت خود بوده اند كه در صورت مشاهده حتما تذكرات لازم را خواهيم داد.
معصومي ادامه داد: اين المان هاي نوروزي بعد از جمع آوري در انبار شهرداري هاي مناطق نگه داري مي شود تا نوروز سال آينده باز هم بتوان از آن ها استفاده كرد.
وي اضافه كرد: شهرهاي زنده دنيا با هنر خودشان را نشان مي دهند و شيراز هم بايد با استفاده نمادهاي زيبا و تاثير گذار فضاي گردشگري را براي مسافران مطلوب تر و جذاب تر كند.
مدير عامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز تمام تلاش سازمان فضاي سبز را ايجاد فضايي متناسب با حقوق شهروندي و دلپذير عنوان كرد و افزود: قطعاً تعامل بيشتر هنرمندان با فضاي شهري و شهرداري مي تواند در ارتقای سطح كيفي المان هاي شهري موثر باشد و توريستي كه براي اولين بار وارد شهر شيراز مي شود نمادهاي شاخص شهرمان را در ذهن و خاطرش بسپارد.
معصومي المان ورودي جنوب شرق شيراز كه در همسايگي فرودگاه شيراز قرار دارد را بسيار مهم و حياتي دانست و تصريح كرد: تمام شخصيت هايي كه وارد شيراز مي شوند با گذر از ميدان ا... وارد شهر شده و نماد اين ميدان بايد مطابق با فرهنگ و قدمت شهر شيراز باشد كه تلاش داريم تا پايان سال اين مهم را عملياتي كنيم.
وي خاطر نشان كرد: سال گذشته فراخواني جهت دعوت از هنرمندان بنام كشور براي چهره پردازي و ساخت نماد حافظ ارايه كرديم و تلاش داريم بعد از داوري آثار تا پايان سال 97 الماني در خور شأن حافظ شيرازي در شهر شيراز نصب كنيم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =