لاریجانی: سپاه و نیروی قدس، خط قرمز ما هستند

رئیس مجلس گفت: در جهان امروز با دو داعش منطقه‎ای و بین‎المللی روبرو هستیم. آمریکا داعش بزرگ بین المللی است که در کنار داعش منطقه‎ای قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس سخنران ویژه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی اخیر در تهران که در تالار آفتاب مجلس برگزار شد، بود. اما سخنان وی پس از دقایقی با قطعی صدا و سپس قطعی تصویر همراه شد. در عوض تصاویری از دوربین‎های مجلس در روز حمله منتشر شد و گزارشی تصویری از حملات تروریستی ناکام در یکسال گذشته به نمایش درآمد.

لاریجانی در آغاز سخنانش امروز را روز سختی برای ملت ایران خواند. روز وداع با مردمی که مظلومانه در حرم امام و مجلس به شهادت رسیدند. دو حمله تروریستی همزمان نشان دهنده تمرکز بر محورهای تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران است.

وی از پیام رهبر معظم انقلاب تشکر کرد و گفت: نگاهی به شهدای این واقعه نشان می دهد که تروریست ها از حضور در صحن مطهر امام و صحن مجلس ناکام بودند و مردم عادی را مظلومانه به شهادت رساندند.

رئیس مجلس در ادامه اسامی شهدای مجلس در حادثه تروریستی چهارشنبه را قرائت کرد. اما مابقی سخنانش از تلویزیون پخش نشد.

پس از دقایقی مجری برنامه گفت خط دریافتی دچار مشکل شده و در حال رفع آن هستیم.

اهم سخنان رئیس مجلس پس از برقراری دوباره تصویر را در ادامه بخوانید:

*جمهوری اسلامی نگین قدرتمند در ایجاد امنیت منطقه ای است. اما اظهارات سبکسر وزیر خارجه عربستان و رئیس جمهوی آمریکا مایه ننگ آنهاست. امروز عربستان مظهر مبارزه با مردم سالاری و حمایت از تروریسم است.

*کار آمریکا که روزی مدعی دفاع از حقوق بشر بود، به جایی رسیده که دموکراسی را با پول معاوضه می کند. یک روز به بهانه نشست ریاض، چند صد میلیارد دلار از سعودی می بلعد و روز دیگر قصد چپاول اموال کشور دیگری در منطقه را دارد.

*در نشست ریاض مدعی شدند که ایران را منزوی کردیم. این چه انزوایی بود که این همه کشورها در حمایت از ایران در کمار ما قرار گرفتند؟

*در زمانی که پارلمان درگیر مقابله با تروریست ها بود، سنای آمریکا قانونی در حمایت از تروریست ها تصویب کرد که نشان دهنده کمترین عاطفه انسانی در آنهاست.

*در جهان امروز با دو داعش منطقه ای و بین المللی روبرو هستیم. آمریکا داعش بزرگ بین المللی است که در کنار داعش منطقه ای قرار دارد.

*سخنان امام خمینی(ره) بار دیگر به اثبات رسید که آمریکا شیطان بزرگ است.

*مبارزان با تروریسم چاره ای جز مبارزه با داعش بین المللی یعنی آمریکا ندارند. آمریکا می داند که سپاه پاسدان و نیروی قدس مهمترین نیروی مبارزه با تروریست ها در منطقه است و با تحریم آنها، با داعش همراهی می کند.

*سپاه پاسدارن نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است و سپاه و نیروی قدس، خط قرمز ماهستند و پاسخ کوبنده ای به آنها خواهیم داد.

*پرده های تزویر ارتش آمریکا و سی آی ای را کنار زده و نشان می دهیم که آنها پایگاه اصلی تروریسم در منطقه هستند.

*قوای سه گانه و نیروهای مسلح در این مبارزه هم فکر و هم نظر هستند.

*از نیروهای مسلح و انتظامی که در سرکوب تروریست ها در مجلس به خوبی عمل کردند تشکر میکنم. بویژه از سردار جعفری که شخصا در مجلس حضور یافتند. از رئیس جمهور و مهمانان ویژه این مراسم نیز تشکر می کنم.

گفتنی است در پایان این مراسم روسای قوا و نماینده رهبری، با نثار گل بر پیکر شهدای تروریستی اخیر در تهران، برای آنان فاتحه ای قرائت کردند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674565

برچسب‌ها