درخواست مسدود شدن برخی حساب‌های مرتبط با پرونده صندوق ذخیره در بانک سرمایه

ایسنا نوشت: رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در مورد مسدود شدن برخی حساب‌ها که گردش مالی در رابطه با خروج مبالغی پول از بانک سرمایه داشته، به دادستانی نامه نوشتیم.

جبار کوچکی‌نژاد درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و اینکه در این رابطه متهمینی در حال خروج از کشور بوده اند، گفت: گاهی اوقات با پرونده‌هایی مواجه می شویم که نیاز دارد یا حساب آن افراد توقیف شده یا فراخوانده شوند و یا اینکه دادستانی نسبت به پرونده ورود کند و یا اینکه از خروج آنها از کشور جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه ارتباط خوبی با دادستانی در مورد موضوع تحقیق و تفحص داریم اخیرا نیز نامه ای نوشتیم که حساب‌های چندین نفر مسدود شود.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین گفت: در یکی از موارد پیگیری ها مشاهده کردیم که ۳۰۰ میلیارد تومان از بانک سرمایه خارج شده و در حساب‌هایی گردش داشته است. لذا این حساب‌ها شناسایی شده اند و در آن نامه از دادستانی خواسته ایم که این حساب ها را مسدود کند.

کوچکی نژاد ادامه داد: برخی افراد هم زندانی بوده اند که وثیقه گذاشته و تعهد کردند که پول‌ها را برگردانند و یکی از این افرادی که بازداشت بوده به خارج از کشور رفته و دادستانی این موضوع را پیگیری می‌کند. البته فرد دیگری هم بوده که قصد خروج از کشور را داشته اما برگردانده شده است.

گفت: در واقع اینگونه تحرکات به طور مدام پیش می آید و در این موارد دادستانی ورود می کند و ما هم حین بررسی‌های خود اگر موارد حساسی وجود داشته باشد گزارش لازم را به دادستانی ارائه می‌دهیم.

وی در پایان گفت: درخصوص درخواست تمدید شش ماهه تحقیق و تفحص، امروز این موضوع در جلسه هیئت رئیسه مجلس مطرح و نتیجه اعلام می شود.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =