۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰

واحد مرکزی خبر نوشت: یکی از دوستان قدیمی رئیس جمهور آمریکا می گوید ترامپ در حال بررسی برکنار کردن مولر از سمت مشاور حقوقی ویژه در تحقیقات درباره روسیه است.

 روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: رابرت مولر، مشاور حقوقی ویژه در تحقیقات درباره روابط احتمالی بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و مقامات روسیه است. این درحالی است که برخی از متحدان محافظه کار ترامپ که در ابتدا از انتخاب مولر به عنوان مشاور حقوقی ویژه استقبال کرده بودند، درصدد حمله به وی برآمده اند.

کریستوفر رودی، دوست قدیمی ترامپ و مدیر اجرایی نیوزمکس، که روز دوشنبه در کاخ سفید بود، احتمال برکناری مشاور حقوقی ویژه را مطرح کرد. این درحالی است که شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، چند ساعت پس از اظهارات رودی در بیانیه ای تاکید کرد کریستوفر رودی هیچگاه در این زمینه با رئیس جمهور صحبتی نکرده است و تنها رئیس جمهور یا نمایندگان رسمی وی حق اظهارنظر در این زمینه را دارند.

متحدان رئیس جمهور درباره این موضوع که ترامپ به چنین اقدام تندی مبادرت ورزد، ابراز تردید کردند و مقامات کاخ سفید گفتند رودی با رئیس جمهور دیدار مستقیم نداشته است. 
برکناری احتمالی مولر به لحاظ سیاسی یک اقدام بحث برانگیز محسوب می شود که تردیدهای جدیدی را درباره ترامپ ایجاد خواهد کرد و این درحالی است که تصمیم وی برای برکناری جیمز کومی از سمت ریاست اف بی ای اتهاماتی را مبنی بر جلوگیری از اجرای عدالت ضد وی مطرح کرد و در نهایت به انتصاب مولر منجر شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =