ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ ضعیف نشان دادن دولت در حمله تروریستی روز چهارشنبه به نفع نظام نیست و دشمنان را شاد می کند.

علی‌محمد حاضری درباره این‌که بعد از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره) تندورهایی از این ماجرا برای حمله به دولت سوءاستفاده می‌کنند، گفت: قطعا جریان‌های اصلی چنین استباطی را ندارند و آن‌‌قدر شعور دارند که چنین الفاظ و اظهارنظرهایی را بر زبان نیاورند.

او تاکید کرد: اشخاصی که این مباحث را مطرح می‌کنند از اهمیت منافع ملی در قبال مجادلات جناحی و گروهی غافل هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که چنین اظهار نظرهايی بر اساس منافع ملی نيست، عنوان کرد: این‌گونه رفتارها علیه منافع ملی است و به نوعی سلب مسئولیت می‌کند از کسانی که اقدامات تروریستی را انجام داده‌اند. باید به یاد داشته باشیم که این کار علیه نیرورهای داخلی و ملی است و نتیجه‌اش تبرئه جنایات‌کاران است.

حاضری در ادامه خاطر‌نشان کرد: جامعه باید یک‌پارچه، منسجم و با وحدت ملی در قبال این حوادث حضور پیدا کند تا دشمنان و کسانی که می‌خواستند از این شرایط سوءاستفاده کنند مایوس شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر برخود به نحوی باشد که تروریست‌ها تبرئه شوند، عملا دشمنان را تشویق کرده‌ایم که به رفتار و اعمال خود ادامه دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش روحانی در حفظ وحدت ملی گفت: آقای رییس جمهور جزیی از نظام هستند و باید درجهت حفظ وحدت و یکپارچگی داخلی نظام در قبال این جنایت‎کاران گام بردارند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که دپیلماسی ایران در منطقه چقدر می‌تواند در مقابله با تروریسم تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی جزیی از نظام کشور است که می‌تواند با موضع‌گیری‌های هماهنگ با داخل و با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های بین المللی با فشار به حامیان جنایت‌کاران و تروریسم مقابله کند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =