۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
ملاقات‌های ظریف در ایستگاه آخر سفر

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ایستگاه آخر سفر خود به شمال آفریقا در تونس بسر می برد، عصر دوشنبه به وقت محلی با الباجی قائد السپسی رئیس جمهور تونس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس جمهور تونس ضمن خیر مقدم به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتخاب مجدد دکتر روحانی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و مجددا از وقوع حادثه تروریستی در تهران ابراز تاسف و همدردی کرد.

آقای السپسی ایران را کشوری تاریخی و متمدن توصیف کرد و افزود: آماده گسترش و تعمیق روابط با ایران‌ هستیم.

در این دیدار دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن تشکر از مهمانوازی گرم دولت و ملت تونس سلام های گرم دکتر روحانی را خطاب به ایشان ابلاغ کرد.‌

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران روابط با تونس را به عنوان کشوری متمدن و اثرگذار مهم می داند اظهار داشت: ما هیچ سقفی برای گسترش روابط با تونس قائل نیستیم و معتقدیم ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات خود را در زمینه های مختلف با تونس تبادل نماید.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با رئیس جمهور تونس با خمیس جهیناوی همتای تونسی خود دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه تونس در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه کشورمان و با اهمیت خواندن این سفر اظهار داشت: لازم است در این سفر مهم راههای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها مرور شود و برای برخی موضوعات تصمیم گرفته شود.

وزیر امور خارجه تونس با ابراز تمایل کشورش برای گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها و بدون محدودیت افزود:امیدواریم اوایل سال ۲۰۱۸ کمیسیون مشترک میان دو کشور را داشته باشیم.

در ادامه دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم اظهار داشت: از نظر جمهوری اسلامی ایران هم هیچ سقفی برای روابط دو کشور در هیچ حوزه ای وجود ندارد.

وی افزود: پیشنهاد می کنیم ساز و کار ایجاد گفتگو های مستمر سیاسی میان دو کشور ایجاد گردد.‌

برگزاری هفته فرهنگی تونس در تهران، اعزام هیات تجاری تونسی به تهران، مسائل منطقه ای و دیگر موضوعات مورد علاقه، از دیگر محورهای گفتگوهای دو مقام بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =