رانندگانی که با سرعت بیشتر از140 کیلومتر رانندگی کنندگواهینامه آنها ابطال می شود.

ایلنا نوشت:

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رانندگانی که گواهینامه آنها به مدت 6 ماه ضبط شود، برای کسب صلاحیت دوباره رانندگی، باید هفته ای یک بار به روانپزشک مراجعه کنند.

سرهنگ سیدهادی هاشمی با اشاره به سرعت مجاز برای رانندگی در بزرگراه های تهران گفت: در بزرگراه‌های شهر تهران براساس وضع موجود برای رانندگی سرعت‌ها بین 80 تا 110 تعیین شده است. وی افزود: اگر چه در بعضی از بزرگراه‌ها حداکثر سرعت مجاز 110 اعلام شده است ولی رانندگان باید با سرعت 90 کیلومتر رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین گفت: جرائم وسایل نقلیه در بزرگراه ها توسط دوربین ثبت می شود که برگه مربوط به آن برای وسایل نقلیه در تهران در مدت 48 ساعت و برای وسایل نقلیه و رانندگان شهرستان ها در مدت حداکثر 3 روز به منازل آنها ارسال می شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ یاد آور شد: امکان ندارد تخلفی در بزرگراه‌های تهران و جاده‌ها صورت بگیرد و در سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت نشود.

سرهنگ هاشمی افزود: با حکمی که از دادستانی گرفته شده، رانندگانی که با سرعت بیشتر از140 کیلومتر رانندگی می کنند، احضار می شوند و تست سلامت از آنها گرفته می شود و اگر واجد شرایط برای ادامه رانندگی نباشند گواهینامه آنها ابطال و از ادامه رانندگی آنها خوددراری می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: بر اساس تخلفاتی که در مدت یک سال در حوزه رانندگی توسط رانندگان متخلف صورت گرفته، گواهینامه 65 راننده ابطال شده‌است. او خاطرنشان کرد: پس از احضار این دسته از رانندگان چنانچه مشخص شد که دارای اختلالات روحی و روانی هستند و صلاحیت ادامه رانندگی ندارند مادام العمر از ادامه رانندگی و اخذ گواهینامه محروم می‌شوند.

سرهنگ هاشمی یاد آور شد: تا کنون گواهینامه 150نفر از رانندگان متخلف به مدت 6 ماه ضبط شده‌است که این دسته از رانندگان باید در این مدت هفته‌ای یک بار زیر نظر روانپزشک تحت درمان قرار گیرند و چنانچه صلاحیت آنها برای ادامه رانندگی محرز شد گواهینامه ضبط شده به آنها تحویل داده می‌شود و اگر سلامت روانی آنها برای ادامه رانندگی تائید نشد گواهینامه آنها باطل می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =