ایسنا نوشت: مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به تصویب بودجه دو میلیاردی مورد نیاز برای ساماندهی اسناد هویتی تهران، افزود: بزودی ساماندهی وضعیت بایگانی اسناد هویتی تهران آغاز خواهد شد.

محمد مهدی اعلاییگفت: با توجه به ارزش تاریخی، فرهنگی و حقوقی اسناد هویتی استان تهران، ساماندهی وضعیت بایگانی آنها از اهمیت بسزایی برخوردار بود؛ به این ترتیب در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، درخواست بودجه دو میلیارد تومانی برای این کار را داشتیم که به تصویب اعضا رسید.

وی افزود: اسناد هویتی با ارزش تاریخی و فرهنگی باید در حدود یک قرن نگهداری شوند؛ برای این کار نیازمند سیستم‌های مدرن و امن هستیم و طبعا برای ارتقا و تهیه این سیستم‌ها نیازمند بودجه بودیم که با تامین آن گام موثری برای تحقق این مهم برداشته شده است.

وی درخصوص ساماندهی صدور شناسنامه در تهران و کاهش زمان صدور نیز گفت: در گذشته در صدور شناسنامه تاخیری ایجاد می‌شد که ظرف دو سال گذشته با الکترونیکی شدن آرشیو اسناد ثبت احوال و مرتفع شدن مشکلات صدور شناسنامه، در بازه زمانی کمتر از دو هفته در تهران انجام می‌شود.

47237

کد خبر 680533

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین