ایلنا نوشت: تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که منتقدان در جامعه احساس تنهایی نکند. امروز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر امروز یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع فعالان علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه برخی شعار «نقد پذیری» می‌دهند اما در عمل هیچ پایبندی به آن ندارند، گفت: امروز این تناقض گفتار و عمل یکی از مشکلات جامعه ماست. اگر یک فرهیخته، استاد دانشگاه یا حوزه، بر اساس عقیده و نظر شخصی نقدی بر موضوعی داشت، نباید با هجمه مانع اظهار عقیده او شد و فضای نقد را در جامعه بست.

او افزود: اگر منتقدان بدون لکنت حرف‌شان را بزنند بخش زیادی از مسائل جامعه حل خواهد شد اما اگر دهان منتقد بسته شد و فرهیختگان، نخبگان و آحاد مردم جامعه نسبت به منکر بی‌حس و بی‌تفاوت شدند جامعه به سوی مرگ اخلاقی و معنوی پیش می‌رود.

رئیسی با بیان اینکه رمز «زنده ماندن»، «پویایی» و «تعالی» یک جامعه در گروی «نقد پذیری» و «اصلاح همیشگی» امور است، تأکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که منتقدان در جامعه احساس تنهایی نکنند. امروز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر امروز یک ضرورت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حذف منتقدان هیچ کمکی به حل مشکلات کشور نخواهد کرد، گفت: نقدپذیری مسئولان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است و از ویژگی‌های نقد این است که باید بدون حب و بغض و تنها باید رضای خدا باشد.

او در پایان تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی تعطیلی ناپذیر و تأخیرناپذیر است و سستی در این امر آثار زیان بار و جبران‌ناپذیری برای جامعه و نظام اسلامی دارد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    109 4
    پس چرا سال 88 دهان منتقدین بسته شد که ملت به سمت رادیکال شدن سوق پیدا کردن و جامعه دو قطبی شد
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    102 2
    اینکه شما و جناحتان این روزها دم از آزادی بیان میزنید را به فال نیک بگیریم یا باز هم بخندیم ؟
    • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      1 10
      اینکه شماها تاب چند بیت شعر رو ندارید چی؟
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    102 2
    یا للعجب جناب به اصطلاح سید محرومان، آقای صادقی از رئیس قبلی شما انتقاد کرد نصف شب دستور جلب دادند. آقا قبول، یک هفته شما از تریبون نماز جمعه، تلویزیون، شب نامه و .... استفاده کنید یک هفته دوستان منتقد طیف شما، اوکی؟ یک هفته تتلو کنسرت بذاره یک هفته شجریان، خوبه ؟ یک دوره شورای نگهبان از شما باشه یک دوره .... فکر می کنم جامعه ما اینطوری به قول شما پویا زنده و متعالی خواهد بود.
    • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      0 8
      فکر کنم حکومت داری رو با یه قل دو قل اشتباه گرفتی.
  • بی نام GB ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    0 0
    1منتقد نبایداز سر استیصال هم که باشد زشت وتند بگوید2چیزیکه موجب عصبیت میشود نیافتن گوش است3 اما همه اینها بنظر من کم سواد بدلیل از دست رفتن برخی دلایل مذهبی برای قدرت داشتن دلایل ایمانی است که توسط علم ترک برداشته.رازهای هستی وپاسخهای قنداق نشده بسئوالات مردمی که عوامشان میشمارید یکی از کلیدهای گشایش کار علاقمندان مذاهب است.تا زمانیکه زنگارها را نشسته ایم فریب کار شمرده خواهیم شد.ببخشد اگر تصدیع اوقات شد.
  • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    1 5
    سید محرومان هرچه بیشتر تخریب بشی بیشتر محبوب میشی.