نویسندگان سرشناس در فکر تحریم نمایشگاه کتاب گوتنبرگ

نگوگی وا تیونگو، نویسنده شهیر اهل کنیا، نمایشگاه سالانه کتاب گوتنبرگ در سوئد را به دلیل حضور یک نشریه راست‌گرای افراطی لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگوگی وا تیونگو، نویسنده ۷۵ ساله کنیایی که اغلب به عنوان یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه نوبل ادبیات در نظر گرفته می‌شود، با ارسال نامه‌ای به ناشر آثارش در سوئد اعلام کرد: «در همبستگی با نویسندگانی که از شرکت در نمایشگاه کتاب سوئد خودداری کردند و البته در تایید دلیل این تحریم در نمایشگاه شرکت نخواهم کرد.»

در همین رابطه، ۲۱ ماه آوریل گذشته، بیش از ۲۰۰ نویسنده سوئدی با امضای مقاله‌ای اعلام کردند که در صورت حضور نشریه راست‌گرای افراطی «نیا تیدر»، نمایشگاه کتاب سوئد را تحریم خواهند کرد.

علاوه بر این، ۱۲ موسسه فرهنگی از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، رومانی، اسپانیا، پرتغال و دیگر کشورها نگرانی خود را از حضور این نشریه راست‌گرا در نمایشگاه اعلام کردند.

نمایشگاه کتاب گوتنبرگ از ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) تا ابتدای اکتبر (نهم مهر) برگزار خواهد شد و بزرگترین نمایشگاه کتاب منطقه اسکاندیناوی است و هر سال حدود ۱۰۰ هزار بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند.

در این میان، برگزارکنندگان نمایشگاه از قبول درخواست تحریم‌کنندگان نمایشگاه سرباز می‌زنند. به گفته مسئولان نمایشگاه گفت‌وگوی آزاد بهترین راه برای از میان بردن فشارهایی چون نژادپرستی و بیگانه‌هراسی است.

نگوگی وا تیونگو آثار مشهوری چون «دانه‌ای گندم» و «گلبرگ‌های خون» در کارنامه ادبی خود دارد.

منبع: گاردین/ ۲۹ ژوئن

 

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =