«خبرجنوب» نوشت: با امضای پیش نویس تفاهم نامه دوجانبه، شهر « نانجینگ» چین به عنوان خواهر خوانده جدید شیراز معرفی شد.

شهردار شيراز در ديدار رييس كميته دايمي كنگره خلق نانجينگ چين و هيات همراه وي گفت:2 شهر نانجينگ و شيراز اشتراكات زيادي با هم دارند و شيراز نيز مانند نانجينگ داراي تاريخچه اي بيش از 2500 ساله است و در چندين دوره تاريخي پايتخت ايران بوده است. عليرضا پاك فطرت اظهار داشت: همه اين موارد باعث
مي شود تا تفاهم هاي میان 2 شهر براي خواهر خواندگي بيشتر شود.
وي افزود: اين تفاهم نامه با حضور هيات هاي عالي رتبه 2 شهر و با هدف توسعه اقتصادي، فرهنگي، گردشگري و بنا به درخواست مسئولين شهر نانجينگ انجام مي شود كه با توجه به بررسي كلانشهرهاي كشور ايران و اشتراك هاي دو شهر، شيراز را براي خواهر خواندگي برگزيدند. پاك فطرت در جمع خبرنگاران نيز گفت: هيات عالي رتبه نانجينگ، شيراز را شهري در حال توسعه و رو به رشد دانسته و آينده اي درخشان براي آن پيش بيني و اعلام كردند كه حاضرند در زمينه هاي مختلف از جمله در حوزه گردشگري و حضور گردشگران در شيراز با ما همكاري كنند. وي افزود: آن ها همچنين براي ساخت هتل و احيای بافت تاريخي شيراز نيز اعلام آمادگي كرده اند و مي توانيم از اين ظرفيت آن ها استفاده كنيم.
پاك فطرت گفت: حوزه هاي پزشكي نيز از جمله مواردي بود كه آنها براي سرمايه گذاري در آن اعلام آمادگي كردند و اميدواريم با امضای اين تفاهم نامه ها هر روز شاهد توسعه روزافزون شيراز باشيم. رييس كميته دايمي كنگره خلق نانجينگ نيز ضمن ارايه گزارشي از وضعيت اين شهر گفت: ما به اينجا آمده ايم تا يك ارتباط بلند مدت با شيراز به عنوان خواهر خوانده داشته باشيم.
«چن شائوزه» ادامه داد: نانجينگ شهري در ساحل شرقي چين است كه 8 ميليون و 200 هزار نفر جمعيت و 6600 كيلومتر وسعت دارد و سهم توليد نا خالص آن 16 ميليارد و 700 میلیون دلار است، همچنين اين شهر يكي از 4 پايتخت تاريخي چين به شمار مي رود كه با 2500 سال قدمت در 10 سلسله باستانی پايتخت بوده است.
وي گفت: اين شهر با 53 دانشگاه سومين شهر دانشگاهي چين است و با توجه به اين ويژگي ها اشتراك زيادي ميان 2 شهر شيراز و نانجينگ وجود دارد و هر 2 شهر سهم بالايي در توسعه كشور خود دارند. شيراز در جنوب ايران و نانجينگ در شرق چين نقش مهمي دارند و اين مي تواند پايه گذار يك ارتباط مثبت میان 2 شهر باشد. چن شائوزه با اشاره به وجود 4 منطقه اقتصادي ويژه ملي در اين شهر، 60 درصد توليد نا خالص اين شهر را مربوط به اين شهرك ها عنوان كرد.
وي ادامه داد: ما آماده ايم تا تجارب خود را در حوزه گردشگري، احيا و بازسازي بخش هاي تاريخي و حفاظت از ميراث فرهنگي در اختيار شيراز بگذاريم و در اين سفر نيز تعدادي از مديران صنايع و مسئولين شهر ما را همراهي مي كنند.

۴۷۴۷
کد خبر 682049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =