انتخاب نوشت: وزیر خارجه ما باید به خود ببالد که دست کینه‌توزان و انتقام‌گیران از رأی مردم، انقدر خالی است که به ذلت و حقارت چنین گناهانی افتاده‌اند. به ذلتی که بجای عذرخواهی از گناه کبیره خود که اکنون رسوا شده است، کم هم نمی اورند.

رسانه های طیف دلواپس اخیرا کلیپی تقطیع شده را منتشر کردند که نشان می داد محمدجواد ظریف، در حالیکه برای مصافحه دستش را به سمت همتای فرانسوی خود دراز می‌کند، وی دستش را می‌کشد! بعد در توضیح این اتفاق نوشته‌اند که ‏"اگر به جای محمدجواد ظریف در این صحنه، سعید جلیلی حضور داشت چه اتفاقی می افتاد؟!"، در نگاه اول برای هر مخاطب دقیقی واضح است که در بدترین سطح روابط، هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای برای بدرقه مهمان همتای خود دست خود را نمی‌کشد و این طبیعی نیست، اما کلیپ مذکور به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و دست‌مایه اهانت دوباره به وزیر خارجه شد. سپس وزارت خارجه برای پاسخ به این حمله کلیپ کامل این اتفاق را منتشر نمودند که نشان می‌دهد نه تنها تحقیر و اهانتی در کار نبوده است، بلکه همتای فرانسوی در پی احترام مضاعف است و با بدرقه طولانی دکتر ظریف تا در خروجی، آنجا مصافحه گرمی با دکتر ظریف انجام می‌دهد.

قسمت خوب ماجرا از طرفی این است که اگر کمترین دست‌آورد دولت، پافشاری بر عدم فیلتر شبکه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و شکستن انحصار رسانه‌ای باشد، باید سجده شکر برجای گذاشت که کمتر گرفتار ضلالت می‌شویم وگرنه رسانه دلواپس، که اکنون پس از اطلاع مردم و این رسوایی بزرگ، بجای توبه به درگاه الهی و عذرخواهی از مردم، به تخریب مضاعف وزیرخارجه پرداخته است، دلش به حال به گناه افتادن مخاطبان نسوخته است.

جالب اینجاست که بجای آنکه از خجالت دیگر سرشان را بالا نیاورند، در همان کانال های رسانه هایشان که ذیل کلیپ منقطع نوشته‌ بودند:  ‏"اگر به جای محمدجواد ظریف در این صحنه، سعید جلیلی حضور داشت چه اتفاقی می افتاد؟!" متنبه نشده و دوباره نوشتند "ظریف بخاطر دست ندادن وزیر خارجه فرانسه ضایع نشد بلکه اونجاها ضایع شد که در حین گفتگوهایش با اروپایی ها، اروپا لیست تحریم ها علیه ایران رو بروز کرد و فرانسه هم یک روز بعد سفر ظریف به پاریس منافقین رو دور هم جمع کرد!"  

اما بد ماجرا خطر رشد سریع و بیش از پیش سکولاریسم مذهبی است، اگر می‌شنیدیم دشمنان علی علیه‌السلام، آشکارا بزغاله به کودکان هدیه می‌دهند و بعد مخفیانه به نام علی جمع می‌کردند، تا بذر کینه و تنفر را در دلهای جوانان مومن بکارند، اگر می‌شنیدیم که قرآن بر سر نیزه می‌کنند، اگر می‌خوانیم که به نام دین امامان علیهم‌السلام را به شهادت می‌رساندند و به نام خدا بر منابر لعن امامان را می‌گفتند، تصور می‌کردیم چیز عجیب و غریبی می‌شنویم درحالیکه امروز می‌بینیم برخی با ظاهرسازی مذهبی، بی‌انصافی و تهمت نانشان است و حتی اگر رسوای عالم شوند چیزی به اسم رعایت حق‌الناس را بر نمی‌تابند. 

اما اشتباه است اگر کسی تصور کند طاقت ظریف طاق می‌شود و در مقابل این همه تخریب و اهانت، وا می‌دهد.  وزیر ما همان مردی است که یک تنه به دل پنج، شش ابرقدرت جهانی می‌زند و طی ماه‌ها و سال‌ها ذره ذره حق مردم را از حلقومشان بیرون می‌کشد. دلارهایی که با بی‌تدبیری بلوکه شده است به کشور باز می‌گرداند، تحریم‌ها را در هم می‌شکند گرچه دشمن کارشکنی کند و گوشه‌ای از کار را نقض کند، اما همه می‌دانند که ده‌ها گشایش در مسیر زدودن خفقان بین‌المللی به ثمر رسیده است است.

همه می‌دانند که ظریف می‌تواند برود چندشعار بدهد، چند قدرت‌نمایی ظاهری کند و بازگردد، تا اینگونه از کسانی که قدشان کوتاه اما صدایشان بلند است سیلی نخورد، تا انقدر زجر و محنت نکشد تا بخواهد گام به گام و حساب‌شده عمل نماید و با اینحال بین این همه شلوغی و سختی کار، وقت خود را به پاسخ دادن به این حملات سخیف نگذراند، تا بدون تدارکات به قلب عملیات فرستاده نشود!، اما... اما شما چه می‌دانید زخم تمام تازیانه‌های شما از دل ظریف رخت بر می‌بندد وقتی در همایش سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت و بیماران صعب‌العلاج، مژگان خطیبی به سختی و با رنج زیاد روی سن می‌آید، ماسک اکسیژن را از صورت بر می‌دارد و در حالیکه می‌گرید می‌گوید:

فقط چند لحظه می خواهم اکسیژن را بردارم ..طرح تحول سلامت برای من و همه بیماران یعنی اکسیژن؛ یعنی درمان؛ یعنی زندگی...

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    1 7
    دورد بر قالی باف
    • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      2 0
      درود بر دکتر ظریف . مرد دانا و یاور رهبری .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    1 5
    فرانسه در تحریم و کارشکنی در مذاکره هسته ای سرامد بود ولی شماها رفتید بلافاصله قرار سنگین هواپیمایی بستید اون هم در حالیکه وزیر خارجه فرانسه از آقای روحانی در مراسم استقبال کرد حالا همزمان با سفر دکتر ظریف، اجلاس گسترده منافقین و تروریست ها علیه ایران در فرانسه برگزار شد این چه سیاست عزتمندی هست، خواهش میکنم دوباره دولت قبل رو مثال نزنید که گوشمون پره از این حرفها
  • مسلم IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    6 1
    زنده باد دکتر ظریف عزیز بزرگ مرد عرصه دیپلماسی و ننگ بر آنانکه وجود چنین بزرگواری را برنمی تابند.
  • محسن GB ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    6 1
    صفات این گروه واپس دل و افراطی را میتوان در چند کلمه خلاصه کرد: خباثت، دروغگویی، ریاکاری، تخطئه، و هر صفتی که از خصوصیات شیطان رجیم است.
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 4
    ببینید کاملا درست میگن باید صادق بود همین روزنامه چی های اصلاحات اگه یک دهم این اتفاقات قبلا میافتد چه الم شنگه ای به پا میکردند.یه مثال ساده . فرض کنید اقای رئیسی توی انتخابات پیروز میشد و داعش به مجلس حمله میکرد . اقایون چیکار میکردند . باید گفت این اشی که خودتون پختید و بعضا انقدر شور شده که صدای اشپزهاش هم در اومده.
  • سیروس A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    5 1
    می دانید به نظر من اینها از دشمنان علی هم بدترند یک روز مردم را فاقد وجاهت می دانند یک روز دموکراسی را عیب میدانند و برای غرب خوب می خوانندش یک روز از منبر نماز وحدت بخش عید فطر شعر چاپلوسی و نفاق میخوانند یک روز شبکه های تلوزیون ملی را اسیر بی برنامگی ها و بی تدبیری های خود می کنند و روزهای دیگر که مجالی برای گفتن نیست می دانید یک نکته در پس این موارد وجود دارد و آنهم دسترسی غیر حق این اقلیت به رسانه و تریبونهایی است که سهم مردم و منتخب مردم است ولی این قلیل افراد با این همه امکانات که در اختیار دارند هنوز هم اینقدر بزدلند که امید به قدرت رسیدن از طریق تخریب دیگران دارند و نمی دانند مردم امروزه می دانند و می فهمند
  • هیمک IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    5 0
    درودبردکترظریف‌دوست‌داشتنی‌که‌خیلی‌خیلی‌خوب‌میداند:/زبداصل‌چشم‌بهی‌داشتن،بودخاک‌دردیده‌انباشتن/زبدگوهران‌بدنباشدعجب،نشایدسیاهی‌ستردن‌زشب./