گزارش حافظی از کمبودهای خط ۷ متروی تهران/ فقط ۱۴درصد هواکش دارد!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: تونل خط 7 با 14 درصد پیشرفت فیزیکی در نصب هواکش ها به مردم خدمات می دهد از این رو لازم است شهرداری امنیت این خط را تضمین کند.

رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بعد از گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن تشکر از تیم فنی مترو، اظهار کرد: در مترو بحث مدیریتی بسیاری جدی داریم و باید امنیت این خطوط و تامین امنیت جان مسافران را اقایان متعهد شوند در همین راستا در اصلاحیه بودجه بهمن ماه سال گذشته 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای سیگنالینگ خطوط یک و دو مترو مصوب شد ولی مدتی پیش شاهد تصادف در ایستگاه متروی طرشت بودیم.

وی ادامه داد: منابع برای این منظور تخصیص یافت، اما چرا این اتفاق رخ داد؟ روایت ها مختلف است عده ای می گوید ATP توسط راهبر مترو قطع شده و عده ای می گویند با وجود تصویب و تخصیص اعتبارات این خط ATP ندارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به گزارشی با عنوان "نگاهی جامع بر عملکرد خط هفت مترو تهران" که در 21 خرداد 96 تهیه شده است، تاکید کرد: در این گزارش لوگوی شهرداری تهران، شرکت مترو، مهندسان مشاور حمل و نقل ریلی بهرو تهران، بانک شهر، قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت های سپاسد و فراب دیده می شود. در این گزارش درباره فاز دو خط 7 متروی تهران که حدود 5 کیلومتر است، نوشته شده طبق برنامه باید در موضوع پیشرفت تجهیزات 60 درصد پیشرفت داشته باشند اما پیشرفت واقعی آن 7 درصد است، همچنین از منظر مهندسی و تامین، طبق برنامه باید 73 درصد پیشرفت داشته باشد اما پیشرفت واقعی 9 درصد است.

حافظی ادامه داد: سیگنالینگ یکی از مهم ترین مسایل برای تامین ایمنی مسافران است. تجهیزات سیگنالینگ موقت بر اساس این گزارش 41 دستگاه است در حالی که نمودار آقایان می گوید این تجهیزات 55 درصد پیشرفت دارد. در این شرایط چگونه امنیت مسافران را تامین و تضمین می کنید تا حادثه طرشت تکرار نشود.

وی با بیان اینکه بایستی 100 دستگاه آسانسور 16 نفره در این خط باشد که هنوز آماری در این زمینه ارائه نکرده است، گفت: همچنین 350 دستگاه پله برقی باید داشته باشد در حالی که خط افتتاح شده 32 دستگاه پله برقی در حال بهره برداری دارد، این خط باید 17 پست RS استفاد شود که تنها 5 پست فعال است. درباره پست برق فشار ضعیف LPS نیز از 52 پستی که باید باشد تنها 7 پست فعال است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه پیشرفت تجهیزات فاز اول باید 100 درصد باشد که 75 درصد است، گفت: موضوع نصب و راه اندازی، به جای 100 درصد 32 درصد پیشرفت دارد و در موضوع مهندسی و تامین نیز 82 درصد است، میزان پیشرفت فیزیکی پله های فرار و دستگاه های هواساز و خروجی های اضطراری در بسیاری از ایستگاه های غیرفعال این خط صفر است؛ همچنین بحث هواکش های میانی تونل ها نیز اهمیت دارد چرا که در فاز یک باید 87 درصد پیشرفت ایجاد شده باشد، اما پیشرفت هواکش ها 14 درصد است. در چنین تونلی که عمیق ترین و حساس ترین تونل متروی تهران است با 14 درصد پیشرفت فیزیکی در نصب هواکش ها می خواهید به مردم خدمت ارائه کنید.

وی گفت: اگرشهرداری برای اتمام 100 درصدی پروژه و تامین مسایل امنیتی پول ندارد، خط افتتاح نکند و مردم را به تونل نفرستد با چنین ظرفیت و فضایی این خط به بهره برداری رسیده است. آقایان امنیت این خط را تضمین کنند تا شهروندان با اطمینان خاطر از این خطوط استفاده کنند.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    11 2
    با سلام به اقاي حافظي عزيز خدا شما و امثال شما را زياد كند ،اطلاعات شما كامل و دقيق هست ولي متاسفانه مديران شهرداري فقط به فكر ارائه رزومه هستند كه در اين راستا اقاي بافنده مديرعامل بهره برداري متروهم با انها همراهي ميكند. كافيه از كارمندان مترو راجع به مديريت اقاي بافنده سوال كنيد كه متاسفانه بدترين دوران متروي تهران ميباشد با مديريت پارتي بازي و رانتدار خودش كه كمترين كار ايشان،انتصاب پسر خودش به سمت مديريت كه هيچ تخصصي در مترو نداشت .لطفا به داد كارمندان زحمت كش كه در اين تونل هاي بد اب و هوا مشغول سرويس دهي به هم شهريان تهراني هستند برسيد. با تشكر
  • بی نام DE ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    7 0
    آفرین به این می گن گزارش شفاف
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    2 0
    با سلام یکی از مهمترین نیازهای راه اندازی خطوط مترو از منظر ایمنی ابتدا سیستم رادیویی بیسیم و سیستم سیگنالینگ قطارها می باشد . عدم راه اندازی سیستم سیگنالینگ سابقه طولانی تری دارد . در خط 1 و در زمان راه اندازی ایستگاه شهر آفتاب