طرح میشلن برای تایرهای اسفنجی آینده را ببینید/بدون باد و پنجری با قابلیت تغییر آج

تا وقتی که «پهپاد‌های تاکسی» فراگیر نشده‌اند، میشلن هنوز هم به تجارت فروش تایرها ادامه خواهد داد. در همین حال، ایده‌ای که میشلن برای تایرها در دهه‌های آینده درنظر گرفته، بسیار عجیب و غیرعادی به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،کانسپت تایر «ویژن» از نظر تئوری، یک تایر ارگانیک، بدون‌باد، قابل‌شارژ و به صورت چاپ سه‌بعدی است. این کانسپت عجیب اخیراً در کنفرانس میشلن در مونترال کانادا موسوم به Movin'On به نمایش درآمده است.


این تایر از منابع زیستی و مواد برگشت‌پذیر ساخته می‌شود؛ از جمله لاستیک طبیعی، کاغذ، قوطی‌های قلع، چوب‌های به کار رفته در وسایل الکترونیکی و زباله‌های پلاستیکی، و همین طور برخی دیگر از آیتم‌های بازیافتی که موجب به حداقل رساندن اثر زیست‌محیطی می‌شوند. همچنین این تایرها به صورت بدون‌باد هستند و نگرانی در مورد پنچری آنها وجود نخواهد داشت.

امّا شاید مهمترین ویژگی این تایرهای مفهومی «ویژن»، قابل‌شارژ بودن آنهاست. میشلن رؤیایی را در سر می‌پرورانَد که در آن دستگاه‌هایی وجود داشته باشند که سطوح جدید و مختلفی را بر روی تایر خودروها چاپ کنند و به عنوان مثال، در فصل زمستان، آج‌های بزرگی به تایرها اضافه نمایند. ولی مطمئناً پیدا کردن یک پرینتر سه بعدی گران‌قیمت برای ارتقای تایرها، دردسر بزرگتری نسبت به خریدن تایرهای زمستانی خواهد بود. همین حالا هم تکمیل زیرساخت‌های مربوط به شارژ خودروهای الکتریکی، مسیر طولانی‌ای را در پیش رو دارد و شاید شبکه ایستگاه چاپ سه‌بعدی برای تایرها، در حال حاضر بسیار دور از ذهن باشد؛ آن هم در حالی که تری گتیس (Terry Gettys) از ورود این نوع تایر به بازار در ۱۰ سال آینده خبر می‌دهد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    10 2
    طرح های مفهومی ارزش هیجان زده شدن ندارند. گویا درک صحیحی از "طرح مفهومی" نداریم. آیفون پنج هم قرار بود صفحه کلید هولوگرامی داشته باشد.