ایسنا نوشت: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران دارای۳۲ میلیون هکتار بیابان است که از این مقدار در حدود ۲۰ میلیون هکتار تحت فرسایش بادی قرار دارد.

خدا کرم جلالی گفت: تا به حال درحدود ۱۰ میلیون هکتار از بیابان های ایران تحت کنترل و بیابان زدایی شده است، بدین صورت که 7.5 میلیون هکتار تحت کنترل است و در حدود 2.5 میلیون هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری شده است و از فرسایش خاک جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: جنگل های تاغ آران و بیدگل که قبلا کانون بحران و بیابان بود با سیاست های اجرای کاشت جنگل های دست کاشت مهار شده است و در این منطقه زندگی و کشاورزی تداوم دارد و جالب اینکه در تپه های بندریگ هم با کاشت درختان تاغ حرکت شن وماسه ها مهارشده و با ایجاد باغ های پسته شور زندگی به جریان افتاده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به پدیده فرسایش خاک در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: مسوولان این شهرستان با سیاست های درست توانسته اند به شکلی قابل توجه با پدیده گردوغبار و ریز گردها مقابله کنند، تا جایی که این شهر به عنوان یک الگو در بین شهرهای بیابانی ایران شناخته می شود و کارشناسان بین المللی جهت دیدار و چگونگی مهار ریزگردها به این شهرستان ٱمده اند.

وی گفت: به گفته کارشناسان امر وجود و منبع این گردوغبار در حدود ۸۰ درصد خارج ایران است که با صحبت های انجام شده پیگیر همکاری بیشتر با همسایگان هستیم.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    0 0
    اینکه جمعش میشه 30 میلیون. دو میلیون هکتارش هم دست زمین خواران