602300 مشترک برق در لرستان وجود دارد / اخذ مجوز برق رسانی به بیست روستا

مدرعامل شرکت برق استان گفت :در حال حاضر ششصد و دوهزار و سیصد مشترک برق در استان وجود دارد که از از این تعداد 510 هزار مشترک خانگی هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،فریدون خودنیا اظهار داشت :در حال حاضر ششصد و دوهزار و سیصد مشترک برق در استان وجود دارد که از از این تعداد 510 هزار مشترک خانگی هستند.

خودنیا اعلام کرد: سرانه مصرف در پیک بار به ازای هر مشترک یک کیلو وات است که به طور همزمان در ساعت خاصی از شبانه روز بین ساعات 3 تا 5 و یا 9 تا 11 شب مصرف می شود.

خودنیا در خصوص تامین برق استان گفت: تامین برق کشور توسط نیروگاه ها و از طریق شبکه برق سراسری ست که در استان لرستان از شبکه سراسری برق باختر تامین می شود.

وی با اشاره به افزایش 20 مگاواتی مصرف برق در سال جاری و به خصوص انتخاب دوساله لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی،صرفه جویی در مصرف برق را امری ضروری عنوان کرد و افزود: در این راستا شرکت توزیع برق با پرت برق و کاهش تلفات،کاهش طول شبکه های فشار ضعیف،قرائت ردیف کنتورها،افزایش سطح مقطع و کوتاه تر کردن طول فیدرها و... در صدد صرفه جویی در مصرف در نعمت روشنایی منازل است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان دومین گام شرکت در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی را استفاده از کنتورهای طرح سهام عنوان کرد و افزود: در این قبیل کنتورها با استفاده از یک سیم کارت از محل شرکت توزیع برق قابل قرائت است که مدیریت مصرف انرژی را منجر می شود.
وی سومین اقتصاد مقاومتی شرکت برق را احداث نیروگاه های تولیدی عنوان کرد و گفت:طی برنامه ریزی های شرکت در سی نقطه نیروهای تولید پراکنده توسط بخش خصوصی احداث شد که در نتیجه وابستگی به برق سراسری کمتر شد و با کاهش تلفات وتامین برق اضطراری نقطه عطفی در تحقق اقتصاد مقاومتی حوزه نیروی برق محسوب می شد.

خودنیا احداث دو نیروگاه تولید پراکنده طی سال گذشته در شهرستانهای بروجرد و الیگودرز را نیز از اقدامات مهم شرکت توزیع برق برشمرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان برق رسانی به روستاهای استان به ویژه به مناطق امامزاده های صعب العبور در جهت تامین روشنایی و پتانسیل های جذب توریست در استان را شاه بیت فعالیت های شرکت عنوان کرد و گفت: مفتخریم که طی سال گذشته 81روستا و از جمله امام زاده شاه احمد پلدختر،سید علی پلدختر،بی بی زبیده الیگودرز و چند امامزاده دیگر از استان از نعمت برق بهره مند شدند.

 خودنیا خبر داد: امسال مجوز برق رسانی به 20روستای زیر ده خانوار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

خودنیا همچنین خبر داد: شرکت توزیع برق 162 میلیارد طلب از استان دارد که بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت وصول آن 40 درصد از این سهم به شرکت برق بازمی گردد و در راستای ارئه خدمات بهتر نیاز شرکت برق است.
وی گلایه کرد: از 162میلیارد طلب،80 میلیارد مربوط به ادارات دولتی ست که که دایه خدمات دولتی دارند و با پوشش دهی هزینه های دیگر در بودجه از پرداخت هزینه اشتراک برق خودداری می کنند.
وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق هیچ گونه بودجه ی دولتی نداشته و از اعتبارات استانی بی نصیب است و فقط دو منبع درآمدی دائم دارد،شامل:فروش انشعبات و وصول مطالبات.
خودنیا تاکید کرد:اگر وصول مطالبات صد دردصدی نباشد قطعا در جهت ارائه خدمات به مشترکین با مشکل مواجه می شویم و گاه بر خلاف میل باطنی مجبوریم برق مشترکین مقروض را قطع کنیم.
وی افزود:در صورت نقدینگی صد در صد و وصول مطالبات استان یکی از پنج استان پیشرو شرکت برق کشور خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت برق عمده مشکلات شرکت را کمبود نقدینگی و تاخیر در مطالبات عنوان کرد و افزود:از ادارت و شهروندان عزیز انتظار داریم مطالبات خود را به موقع پرداخت کنند تا همواره از برق و روشنایی پایدار بهره مند باشند و هرگز ناگزیر نشویم از طریق دستگاه قضا اقدام کنیم.

مهندس خودنیا یکی از چالش های شرکت برق استان را استفاده از انشعبات غیرمجاز عنوان کرد و گفت: اغلب این معضل ریشه در ناآگاهی شهروندان دارد و جالب تر اینکه عمدتا افراد فقیر انشعاب غیر مجاز کمتری دارند و بیشتر قشر مرفه و مشترکین دارای کولر گازی به آن روی می آورند!
وی ادامه داد:شناسایی انشعابات غیر مجاز توسط مامورین و دستگاه جی پی اس شرکت برق انجام می شود و ابتدا اخطاریه می دهیم و در مرحله آخر از طریق دستگاه قضا وارد وارد حوزه عمل می شویم.
خودنیا تاکید کرد:انشعاب غیر مجاز یک تا پنج میلیون تومان جریمه دارد و شش ماه حبس هم نیز از مجازلت قضایی این جرم ست.
مدیرعامل شرکت برق توضیح داد:خرید انشعاب برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد،بهزیستی،ایثارگران،جانبازان و خانواده های معظم شهدا رایگان بوده و برای دسته نسبتا قوی تر از قشر مددجو نیز انشعابات در اقساط بلند مدت ارائه می شود که در صورت آگاهی مردم جای هیچ تخلفی در اتخاذ انشعاب غیر مجاز نمی ماند.

خودنیا خاطر نشان کرد:به هیچ وجه شایسته فرهنگ غنی ما نیست که از انشعاب غیر مجاز امورات زندگی را سپری کنیم.

وی با اشاره به افزایش اخیر دما و اینکه به ازای هر درجه افزایش دما 5 درصد مصرف برق افزایش می یابد تشریح کرد:شهروندان باید قدر این نعمت برق را ارج نهاده و در تداوم آن کوشا باشند از جمله اینکه از سایبان برای کولرهای استفاده کنند،پوشالهای کولر را به موقع عوض کنند و وسایل غیر ضروری را از پریز برق بکشند.توجه داشته باشید حتی گوشی های موبایل هم با قطع برق شارژ نمی شوند. با قطع برق 150 سال به گذشته برمی گردیم و حتی از آب و گاز هم محروم می شویم لذا باید در مصرف صحیح و حفظ آن کوشا باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =