۴۰ هزار حق‌التدریسی‌ چشم‌انتظار تصمیم‌گیری در مورد استخدام بدون آزمون/ دوره‌های آموزشی جایگزین آزمون

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دهم از چشم‌انتظاری حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر حق‌التدریسی‌ باسابقه که مشمول طرح استخدام بدون آزمون می‌شوند، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دهم در خصوص استخدام بدون آزمون حق‌التدریسی‌های با سابقه، بیش از هفت جلسه کارشناسی برگزار کرده تا مشکل تامین نیروی انسانی در نظام آموزشی و تعیین تکلیف این افراد برطرف شود، گفت: بررسی این طرح هنوز به جمع‌بندی نرسیده است و هم اکنون نمی‌توان اذعان کرد که این امر حتما بدون آزمون باشد یا خیر.

محمدی بیرانوندی با بیان اینکه حدود 30 الی 40 هزار نفر شامل طرح مذکور می‌شوند، اظهار کرد: در صورت تصویب جذب بدون آزمون، حتما دوره آموزشی 6 ماهه الی یک ساله برگزار خواهد شد تا افراد مهارت فنی بیشتری داشته باشند.

وی ضمن یادآوری اینکه در سال 94 تبصره 10 ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به منظور تعیین تکلیف ساعات آموزشی بدون معلم، تعیین تکلیف افراد حق التدریس و غیره تصویب شد، ادامه داد: این قانون اجرایی شد اما تعدادی از افراد که مشمول این قاعده می‌شدند به دلیل اینکه رشته تحصیلی‌شان مورد نیاز نبود و غیر مرتبط تلقی می‌شد از روند جذب جاماندند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رفع مشکلات در سال 95 نیز اصلاحیه‌ای نسبت به ماده 17 انجام شد و بر اساس آن عده دیگری نیز جذب و سازماندهی شدند اما متاسفانه مجددا تعدادی از افراد از روند جذب جامانده اند.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با اشاره به اینکه علاوه بر تعداد نیروهای خرید خدمت، پیش دبستانی در اصلاحیه قانون مذکور در سال 95 افراد نهضت سوادآموزی نیز برای تعیین تکلیف به افراد مورد مشمول قانون اضافه شدند، خاطرنشان کرد: حال بر این اساس در تلاش هستیم در طرح کنونی نسبت به تعییت تکلیف و جذب این افراد برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اقدام کنیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =