بیش از ۴۰۰ مدرسه کانکسی و کاهگلی در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۰۰ مدرسه کانکسی و کاهگلی در آذربایجان غربی وجود دارد که ارومیه از این حیث جزو محروم ترین شهرستان هاست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، فریدون سید مصطفوی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات دانش آموزان ورزشکار خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور ۱۸۰۰ دانش آموز ورزشکار و از ارومیه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات عنوان داشت: این مسابقات به صورت دوره ای در یازده استان کشور برگزار خواهد شد و سهم استان ما رشته های تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج می باشد که آذربایجان غربی مفتخر است که نقطه آغازین این مسابقات خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در رشته های اختصاص یافته به استان ما تیم قوی و حتی ملی پوش داریم نیز اظهار داشت: این مسابقات از اهمیت و رتبه قابل توجهی برخوردار است. لذا فدراسیون های مرتبط با رشته های فوق الذکر، به همراه تیم های استعداد یابی آنها نیز جهت استعداد یتبی و جذب ورزشکاران پایه در ارومیه حضور خواهند داشت.

وی هم چنین ادامه داد: از ۱۵ تا ۲۷ تیرماه شاهد وقوع این رویداد ورزشی با حضور ۱۸۵۶ نفر از دانش آموزان،در دو مقطع ابتدایی و متوسطه در ارومیه خواهیم بود و آیین افتتاحیه مسابقات دوره متوسطه نیز بیست و دوم تیرماه در ساعت هفت عصر در سالن سه هزار نفری ارومیه برگزار خواهد شد.

سید مصطفوی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه ها و اصحاب رسانه بتوانیم در برگزاری این مسابقات متفاوت و موفق عمل کنیم.

سید مصطفوی به وجود مدارس کانکسی در استان اشاره و گفت: ٣١٣ مدرسه كانكسی و ١١٧ مدرسه كاه گلي در استان داريم كه بنياد بركت ساخت ١٥٠ مدرسه كانكسي را آغاز كرده است.

مدير آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت : اروميه از لحاظ تعداد مدارس كانكسي ، تخريبي ، تراكم كلاسي و فضاي آموزشي محروم ترين شهرستان استان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =