۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

در حالی که مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در فصل آینده پیراهن تیم پانیونیوس را به تن خواهند کرد، گفته می‌شود این باشگاه یونانی تصمیم دارد مهدی طارمی، آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران را هم جذب کند.

تجربه خوب یونانی‌ها از بازیکنان ایرانی - کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی - باعث شده باشگاه‌های این کشور همچنان به دنبال جذب ستاره‌های فوتبال ایران باشند.
مسعود شجاعی هفته پیش قراردادش را یک سال دیگر با پانیونیوس یونان تمدید کرد و احسان حاج‌صفی، گوش چپ تیم ملی فوتبال ایران هم با این تیم قرارداد بست.
این در حالی است که کریم انصاری‌فرد، ستاره خط حمله تیم ملی ایران نیز چند روز پیش یک گل زیبا برای المپیاکوس، تیم باسابقه و سرشناس یونانی زد.
حالا اخبار ایران خبر از تمایل پانیونیوس به خرید مهدی طارمی، آقای گل ایران می‌دهد تا او را هم راهی لیگ ۱۶ تیمی یونان کند. پانیونیوس به واسطه پنجم شدن در لیگ یونان در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به پلی‌آف لیگ اروپا راه یافته و قصد دارد با تقویت خود مرحله نهایی این تورنمنت راه پیدا کند.
در لیگ یونان، حتی المپیاکوس هم که در فصل اخیر قهرمان شده مستقیما راهی لیگ قهرمانان اروپا نشد بلکه انصاری‌فرد و یارانش باید از دور سوم مرحله انتخابی لیگ قهرمانان با سایر تیم‌ها به رقابت بپردازند.
یونان البته ۲ سهمیه برای حضور در دور سوم مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا دارد. دومین تیم صعودکننده به این مسابقات اما لزوما تیم دوم جدول رده‌بندی که فصل اخیر پائوک بوده نیست.
تیم‌های دوم تا پنجم لیگ یونان هم مستقیما به لیگ اروپا نمی‌رسند بلکه در یک گروه ۴ تیمی قرار می‌گیرند و به صورت رفت و برگشت مسابقه می‌دهند تا صدرنشین این لیگ ۴ تیمه - که امسال آ.اِ.ک آتن بود - به مرحله سوم دور انتخابی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند.
تیم‌های دوم و سوم این لیگ کوچک هم - امسال پاناتینایکوس و پائوک - راهی دور سوم مرحله انتخابی لیگ اروپا می‌شوند و تیم چهارم - پانیونیوس - باید از دور دوم مرحله انتخابی لیگ اروپا رقابت کند.
به این ترتیب پانیونیوس با ۳ بازیکن ایرانی ۲ مرحله باید بازی کند تا به مرحله گروهی لیگ اروپا راه یابد.
سوپرلیگ یونان در بین همه لیگ‌های اروپایی رتبه چهاردهم یوفا را دارد.


256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =