مرحله دوم انتخابات الکترونیکی هیئت مدیره خانه‌های مطبوعات در چهار استان کشور با مشارکت ۸۶ درصدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات الکترونیک هیئت مدیره خانه‌های مطبوعات برای چهار استان خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه 14 تیر و از طریق سامانه khanehmatbooat.ir آغاز و تا ساعت 14 انجام و تا ساعت 15 تمدید شد.

این انتخابات در چهار استانی برگزار شد که در مرحله نخست به دلیل به نصاب نرسیدن اعضا و یا نامزدهای انتخابات برگزار نشده بود و طبق برنامه نتایج اولیه انتخابات به تفکیک آرای منتخبان تا پایان امروز اعلام می‌شود.

455 نفر که عضویت آنها توسط خانه‌های مطبوعات هر استان و با نظارت ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها تایید شده است، واجد شرایط برای شرکت در انتخابات بودند که تا پایان زمان رای گیری در ساعت 14، بیش از 86 درصد واجدان شرایط حدود 400 نفر در انتخابات شرکت کردند.

 73 نفر برای عضویت در هیئت مدیران خانه مطبوعات این استان‌ها به عنوان نامزد انتخابات تایید شده‌اند که به ترتیب برای استان‌های خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان 22، 15، 22 و 14 نفر بوده‌اند.

اسامی و تصاویر نامزدهای انتخابات علاوه بر تعرفه‌های طراحی شده در سامانه خانه مطبوعات و قابل رویت برای هر عضو دارای حق رای، به صورت آنلاین روی سامانه قابل مشاهده بوده است.

در اطلاعیه ستاد مرکزی انتخابات خانه‌های مطبوعات تاکید شده است:

- نتایج انتخابات، نتایج ابتدایی است که بعد از بررسی‌های تکمیلی بر مبنای اساس‌نامه خانه مطبوعات، همچنین رعایت جدول زمان بندی فراخوان به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

- مطابق اساس‌نامه، چنانچه در برخی نقش‌ها، نامزدی وجود نداشته، از افرادی که بیشترین آرا را به دست آورده‌اند برای این نقش‌ها جایگزین می‌شود.

- افرادی که کارمند دولت یا نهادهای عمومی هستند، در صورت رأی‌ آوری، جای خود را به نفرات بعدی می‌دهند مگر آن که منتخبی برای تصدی آن نقش وجود نداشته باشد.

- از رسانه‌هایی با صاحب امتیاز واحد، حداکثر سه نفر می‌توانند در ترکیب اصلی و علی‌البدل هیئت مدیره، حضور یابند مگر آن که منتخبی برای آن نقش وجود نداشته باشد.

- با توجه به آشکار بودن اسامی اعضای هر خانه، وصول گزارش‌های گسترده مبنی بر تایید عضویت افرادی که دارای شرایط عضویت نبوده اند و یا رعایت نشدن تشریفات قانونی یا رعایت نشدن زمان بندی انتخابات، منجر به عدم تایید صورتجلسه انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات خواهد شد.

- چنانچه بعد از اعلام نتایج، مشخص شود فرد برگزیده یکی از شرایط احراز صلاحیت نامزدی را نداشته، و یا افرادی که مشمول ارائه برگه عدم سوء پیشینه بوده‌اند، در مهلت مقرر آن را بارگذاری نکنند، فرد علی البدل جایگزین خواهد شد.

نخستین انتخابات الکترونیکی هیئت مدیره خانه های مطبوعات، در هشت استان تهران، مرکزی، همدان، اصفهان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان و گیلان به دلیل اینکه انتخابات آن‌ها به تازگی برگزار شده، برگزار نمی‌شود.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =