سازه گرافیکی عباس کیارستمی در سالروز درگذشت این هنرمند فقید در محوطه خانه هنرمندان اصفهان رونمایی شد. این سازه در استان‌های مختلف کشور به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر روز چهارشنبه، ١٤ مرداد ٩٦ و يك سال پس از درگذشت زنده یاد عباس کیارستمی، هنرمندان، فيلمسازان، مديران شهری و دست‌اندركاران برگزاری جشنواره در خانه هنرمندان شهر اصفهان جمع شدند تا از سازه گرافیکی اين كارگردان فقيد و برجسته سینمای ایران رونمايی كنند.

اين سازه با طراحی بهزاد شفق، محصول کارِ گروهی است. نقاشی‌های آن را الميرا رسولی‌راد و ناهيد سلامی انجام داده‌اند.

در اين مراسم و پيش از رونمايی از سازه، غلامرضا آزادی، فريال بهزاد، بهزاد خداويسی، غلامرضا رمضانی و طهماسب صلح‌جو خاطره‌هايی از عباس كيارستمی را برای حاضران در مراسم تعريف كردند. در ادامه مراسم، عليرضا رضاداد دبیر سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان عنوان كرد: «از چند ماه قبل که فهميديم جشنواره كودك با سالروز درگذشت عباس كيارستمی همزمان است، به دنبال اجرای طرحی برای یادبود او بوديم.»

او ادامه داد: «برای اين كار ايده‌های زيادی وجود داشت، از ايشان هم در داخل و هم در خارج از کشور زياد صحبت شده و فيلم‌هايی هم به نمايش درآمده بود، اما در تهران گروهی خلاق برنامه‌ای را برای نکوداشت زنده یاد کیارستمی اجرا كرده‌اند. به همین دلیل ما تصميم گرفتيم تنها يك برنامه ساده برای این سینماگر برجسته برگزار نكنیم و در همين راستا سازه‌ای از اين هنرمند به يادگار بگذاريم.»

رضاداد همچنين تاكيد كرد: «دبيرخانه جشنواره در يك سال آينده اين سازه را در همه استان‌ها نصب خواهد کرد تا جوانان از داشتن چنين سرمايه‌اي در كشور مطلع شوند. همچنين همه لوح‌های تقدير و ديپلم‌های افتخار جوايز فيلمنامه كه امروز به برگزيدگان اهدا می‌شود، به امضای آقای كيارستمی مهر شده است. زيرا عباس كيارستمی سينمای كودك ايران را به يك برند در جهان تبديل كرده است.»

در پايان این مراسم، حاضران پوستر مراسم نكوداشت عباس كيارستمی را امضا كردند و از سازه گرافیکی اين هنرمند رونمايی شد.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =