تسنیم نوشت: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: از دولت منتخب می‌خواهیم حرف‎های گزنده نزند، این حرف‎ها به نفع مصالح ملی نیست.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در همایش فصلی خانه احزاب گفت: این تصور که فکر کنیم احزاب برای تضعیف قدرت نظام است اشتباه است. در 7 تیر حزب جمهوری اسلامی شهید داد و در همین جمع افرادی هستند که جانباز هستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین بحث صنفی ما قدرت احزاب است، گفت: باید کاری کنیم خانه احزاب جای آن یک حزب قدرتمند را بگیرد و به یک جمع بندی برای وضعیت کشور برسیم تا نیروهای سیاسی مجتمع بشوند.

کرباسچی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس 109 مشکل اساسی در کشور نام برده که باید بررسی شود، گفت: همه تلاش کنیم در ده سال آینده بتوانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم و برای تقویت و رشد و توسعه کشور بتوانیم قدمی برداریم.

وی افزود: از دولت منتخب که سرمایه نظام است می‌خواهیم حرف‎های گزنده نزند و معتقدم به نفع مصالح ملی نیست. حرف هایی در ایام تبلیغات زده می‌شود اما حرف زدن علیه قوای دیگر و شخصیت های نظام به نفع منافع ملی و کشور نیست.

دبیرکل حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: ما در خانه احزاب به فکر به فکر مصالح ملی باشیم. حکومتی قدرتمند است که احزاب در آن قدرتمند باشند.

برخی احزاب تبدیل به ستاد انتخابات شده‌اند
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه برخی احزاب به ستاد انتخابات تبدیل شده است، گفت: خانه احزاب می‌تواند محلی برای تزریق اخلاق سیاسی به جامعه باشد.

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز در همایش فصلی خانه احزاب گفت: وجود خانه احزاب فرصت مناسب و مغتنمی است که باید توجه شود و اگر در دولت گذشته در آن را بستند، باید اکنون از این فرصت استفاده شود.

وی افزود: خانه احزاب می تواند مرکزی برای تقویت احزاب باشد، بخشی از آن مربوط به حاکمیت و دولت می‌شود و بخشی مربوط به خود احزاب می‌شود.

منتجب نیا با بیان اینکه ما اگر منتظر دولت و مسئولان بمانیم انتظار به حقی نیست و سخت است ناظری بپذیریم که بخواهد احزاب را تقویت کند، اظهار داشت: عمده این مشکل به خود ما بر می‌گردد و در برابر فرهنگ غلطی که می‌گوید کشور ما حزب گریز است، باید فرهنگ سازی کنیم. بدون حزب نمی‌توانیم به توسعه برسیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه برخی احزاب به ستاد انتخابات تبدیل شده اند، گفت: خانه احزاب می‌تواند کانونی برای تجمیع نظرات و ارائه فرهنگ سیاسی و فرهنگ تحزب باشد تا بتوانیم اخلاق سیاسی را به جامعه تزریق کنیم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =