در سال 2000 / 1379 و با آشکار شدن اولین پیش‌نویس‌ها از ژنوم انسانی ، دانشمندان وارد مرحله جدیدی از فهم انسان شدند. 10 سال بعد از این اتفاق باز هم ممکن است دید ما از هویت انسانی دچار تغییر شود.

در سال 2000 / 1379 و با آشکار شدن اولین پیش‌نویس‌ها از ژنوم انسانی ، دانشمندان وارد مرحله جدیدی از فهم انسان شدند. 10 سال بعد از این اتفاق باز هم ممکن است دید ما از هویت انسانی دچار تغییر شود. با استفاده از اطلاعات شخصی که از هر یک از ما در اینترنت وجود دارد، به زودی ممکن است هر کدام از ما دارای یک برادر دوقلوی دیجیتالی شویم.

بسیاری از ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، دارای یک هویت دیجیتال از خود هستیم . این هویت می‌تواند فقط یک عکس یا یک پروفایل کاربری در فیس‌بوک باشد یا با جزئیات شخصی دیگری هم همراه شده باشد. برای بسیاری هویت دیجیتالی به ابزار مفیدی برای برقراری ارتباط با دیگران، نوشتن بلاگ، کار کردن در شبکه ، خرید و فروش در محیط مجازی یا بازی کردن به صورت آنلاین تبدیل شده است. اما با افزایش حجم اطلاعات شخصی در وب ، ممکن است دنیای آنلاین به زودی شاهد تولد یک شخصیت دیجیتال باشد.

ایده این طرح به این شکل است که با آپلود کردن همه اطلاعات و خاطرات شخصی و ترکیب آن‌ها با اطلاعاتی که می‌توان در فضای آنلاین به دست آورد، یک شخصیت کاملا زنده آواتاری ساخت. اگرچه پیاده‌سازی این طرح به میزان زیادی به آینده وابسته است، اما خبر می‌رسد که قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

شاید بسیاری فکر کنند که هویت مجازی ممکن است در حریم خصوصی آن‌ها اخلال ایجاد کند. مشابه با این حالت زمانی بروز پیدا کرد که فیس‌بوک با هدف به اشتراک‌گذاری بیش‌تر اطلاعات، تنظیمات خود را تغییر داد و با سیلی از انتقادات از جانب کاربران خود روبه رو شد.

اگرچه این آواتارها چالش جدیدی در زمینه امنیتی به وجود نمی‌آورد، اما ممکن است تغییراتی در مورد همان شیوه‌های قدیمی حفاظت از اطلاعات را باعث شود.

جالب‌تر از آن، این موضوع است که شخصیت آنلاین یک فرد تا چه حد می‌تواند نمایانگر شخصیت واقعی او باشد، چرا که شخصیت آواتاری شما با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از وب به دست می‌آید و می‌تواند شخصیت شما را به شکلی کاملا متفاوت تکامل دهد.

برای مثال خاطره‌ای از یک مهمانی را در نظر بگیرید. در انقلاب آواتاری این خاطره نه تنها به آن چیزی که شما آپلود کرده‌اید، وابسته است، بلکه آواتار شما اطلاعات را از دیگر افرادی که به مهمانی رفته‌اند نیز دریافت می‌کند. برای مثال ممکن است آن‌ها تصاویر و نوشته‌هایی در مورد آن مهمانی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های به اشتراک‌گذاری تصاویر قرار داده باشند.

این اطلاعات ممکن است تصویری فراتر از آن چیزی که شما هستید، به نمایش بگذارد. به عبارت دیگر آواتار شما ممکن است بسیار جهانی‌تر از آن چیزی شود که شما تمایل دارید اطلاعاتی را در مورد خودتان منتشر کنید.

در حال حاضر فناوری آواتار در مراحل اولیه خود به سر می‌برد. همان‌طور که انقلاب کشاورزی قابلیت‌هایی را که انسان‌ها می‌توانستند در کنار یکدیگر انجام دهند به طور شگفت‌انگیزی افزایش داد و انقلاب صنعتی قدرت را از نواحی روستایی به تجارت‌های شهری منتقل کرد، انقلاب هویت دیجیتالی نیز به نوبه خود می‌تواند چگونگی فکر کردن و تصور انسان‌ها در مورد خود، زندگی و همسایگان خود را تغییر دهد. در کل می‌توان گفت انقلاب آواتاری می‌تواند معنای انسان را به طور کلی دستخوش تغییر قرار دهد.

نیوساینتیست، شماره 2763 - ترجمه: ابوالفضل کریمی

کد خبر 68394

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =