تسنیم به نقل از وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۱۸ درصدی راه آهن چابهار-زاهدان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

عباس آخوندی در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تمامی حوزه‌های حمل ونقلی در استان رشد خوبی داشته و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در تمامی بخش‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت بندر چابهار از 2.5 به 8.5 میلیون تن ادامه داد: تلاش داریم تا راه‌آهن استان را از چابهار به سمت زاهدان، زابل و بیرجند ادامه دهیم که خوشبختانه تاکنون 18درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به ساخت 600 کیلومتر راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: ساخت 1000 کیلومتر راه روستایی دیگر در دست اجراست که با توجه به گستردگی این منطقه و پراکندگی روستاها نیاز ساخت راه‌های روستایی در استان به شدت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش حمل ونقل هوایی نیز شاهد توسعه فرودگاه زاهدان، بازسازی فرودگاه ایرانشهر و همچنین صدور مجوز ساخت فرودگاه چابهار در این مدت بودیم که تلاش داریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت اقدامات پیمانکار برای پروژه مذکور را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم تاکید کرد: باید سعی کنیم تا پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را از سویی با افغانستان، پاکستان، شبه قاره هند و همچنین از سویی دیگر با اقیانوس هند و دریای عمان به صورت فرامنطقه‌ای پیش ببریم.

آخوندی با اشاره به تهیه برنامه 5 ساله در حوزه‌های حمل ونقلی ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا ضمن تهیه این طرح دستور کار آن در جلسه بعدی اقتصاد مقاومتی استان که در شهریور ماه برگزار می‌شود به تصویب برسد.

وی ادامه داد: همواره تلاش می‌کنیم تا بخشی از عقب‌ماندگی تاریخی استان سیستان و بلوچستان را در چارچوب مباحث اقتصاد مقاومتی حل کرده و از این طریق از ظرفیت‌های بالای منطقه و بخش‌های مختلف بهره‌مند شویم.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =