رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی، گفت: صدور ۲۱۵ پروانه بهره برداری در بخش معدن با سرمایه گذاری حدود ۸۹۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال یکهزار و ۵۵۵ نفر در دولت تدبیر و امید از موضوعاتی است که اثربخشی مستقیم در زنجیره اقتصادی استان داشته است.

رقیه یادگاری، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در گفت وگو با خبرآنلاین، افزود: صادرات بخش كشاورزي اين استان در دولت يازدهم با رشد ۴۶ درصدي همراه بوده كه اين مهم بيانگر هدايتگري موثر محرك هاي اقتصادي و برنامه هاي اثربخش در اين حوزه است.
وی افزود: صادرات بخش كشاورزي اين استان از ۲۸ ميليون دلار در ابتداي فعاليت دولت يازدهم به ۴۱ ميليون دلار در سال ۹۵ رسيد.
وي بيان كرد: ظرفيت جذب مواد خام كشاورزي از ۶۶۶ هزار تن در ابتداي سال ۹۲ به يك و هشت ميليون تن در سال ۹۵ ارتقاء يافته است كه رشد اين شاخص نيز نويد از تحرك در حوزه كشاورزي استان در سال هاي اخير دارد.
یادگاری ادامه داد: ضريب بهره وري توليد محصولات كشاورزي در دولت يازدهم از ۲ هزار و ۳۰۰ تن به بيش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن افزايش يافت و اين رشد ۲۰ درصدي كه ناشي از سياست هاي كارآمد است بايد هوشمندانه ادامه يابد تا جايگاه حوزه كشاورزي در اثربخشي اقتصادي استان ارتقا يابد.
وی اظهار كرد: خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان استان مركزي به عنوان يكي از سياست هاي راهبردي در دولت ها همواره مد نظر بوده است و در اين راستا با برنامه هاي حمايتي مناسب در دولت تدبير و اميد اين شاخص از ۲۲۵ هزار تن در سال ۹۲ به ۳۷۵ هزار تن در سال ۹۵ رسيد و رشد ۶۷ درصدي داشت.
وي عنوان كرد: حفظ منابع آبي و ارتقاي بهره وري آب در كشاورزي از موضوعات مهم براي كشور ايران است كه در ناحيه نيمه خشك واقع شده و در اين راستا دولت يازدهم توانست با اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار و نوين به ميزان ۲ هزار و ۸۳ هكتار، چهار هزار و ۴۰۰ متر مكعب صرفه جويي در مصرف آب را رقم بزند و اين مهم خود سرمايه اي بزرگ در كنار توليد ثروت و تامين محصولات و مايحات غذايي است.
یادگاری اضافه كرد: توسعه كشت در محيط هاي گلخانه اي با سرمايه گذاري حدود يكهزار و ۴۴۰ ميليارد ريال در اين مدت از ديگر خدمات دولت يازدهم در اين استان است به طوريكه ۹۶ هكتار سطح زيركشت توسعه پيدا كرده و ۶۵ هكتار از گلخانه هاي موجود اصلاح و بهسازي شده است.
وی بيان كرد: بخش صنعت استان مركزي نيز در دوران فعاليت دولت يازدهم با توفيق خوبي همراه بود و در اين مدت ۹۱۹ پروانه بهره برداري با سرمايه اي بالغ بر ۴۰هزار و ۷۴۲ ميليارد ريال و ايجاد اشتغال ۱۱ هزار و ۶۹۰ نفر صادر شده است.
یادگاری گفت: صدور ۲۱۵ پروانه بهره برداري در بخش معدن با سرمايه گذاري حدود ۸۹۰ ميليارد ريال و ايجاد اشتغال يكهزار و ۵۵۵ نفر در دولت تدبير و اميد از موضوعاتي است كه اثربخشي مستقيم در زنجيره اقتصادي استان داشته است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي افزود: در اين مدت ۷۸۱ هكتار زمين به متقاضيان در شهرك ها و نواحي صنعتي اين استان واگذار شده و اين در حالي است كه از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۹۲ مجموع واگذاري ها يكهزار و ۲۰۰ هكتار بوده است و علاوه بر آن نيز كنسرسيوم صادراتي خوشه سنگ محلات نيز تشكيل شده است.
وي یادآورشد: استقرار و حمايت از ۱۴۶ طرح فناور و ۳۸ شركت دانش بنيان در پارك علم و فناوري از ديگر تلاش هاي دولت يازدهم تا پايان سال ۹۵ در زمينه شركت هاي دانش بنيان در اين استان است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي بيان كرد: در دولت يازدهم همچنين هشت هزار متر مربع فضاي مناسب براي استقرار شركت هاي فناور در اين استان اختصاص يافته است و اين مهم از مسائلي است كه در دامن زدن به پويايي صنعت و توليد اثر مستقيم مي گذارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =