ایسنا نوشت: وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور با تاکید بر اینکه پاسخ قطر به لیست خواسته‌های اعراب "فاقد هرگونه مسئولیت‌پذیری و واقعگرایی" بود، گفت: این پاسخ، میانجیگری کویت را پیش از آنکه آغاز شود، تضعیف کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور در توئیتی نوشت: "قطر سعی داشت با این پاسخ دو دهه حمایتش از آشوب، حمایت مالی از افراط‌گرایی و تحریک به تروریسم را پاک کند اما ما چگونه توطئه و حقایق دردناک را فراموش کرده و این کلمات توخالی را باور کنیم؟"

قرقاش تاکید کرد: هیچ تلاش دیپلماتیک و یا وساطت خیرخواهانه‌ای بدون عقلانیت، پختگی و واقع‌گرایی از سوی دوحه موفقیت‌آمیز نخواهد بود و پنهان شدن پشت واژگانی چون حاکمیت و انکار، بحران را نه تنها کوتاه نکرده بلکه طولانی می‌کند.

قرقاش در توئیت دیگری نوشت، قطر در پاسخ خود به خواسته‌های مطرح شده، به خرد خوانندگان و اطلاعات دنبال‌کنندگان این موضوع احترام نگذاشت، زبان پاسخ در سادگی شیوه ارائه و ضعیف بودن دلایل شگفت انگیز بود و نشست قاهره به بهترین شکل این پاسخ را نادیده گرفت.

این مسئول اماراتی افزود: پاسخ قطر فاقد شجاعت ادبی بوده و رویکری غیرمسئولانه نسبت به سیاست‌های بی‌پروا داشت و کسی که این پاسخ را تنظیم کرده، تصورش بر این بوده که پنهان شدن پشت واژگانی چون حاکمیت و انکار کافی است.

وی در ادامه نوشت، کسی که از پاسخ قطر به خواسته‌های مطرح شده اطلاع یابد، با انکار و برخورد "سبک‌سرانه" این کشور با نگرانی‌های واقعی از جمله افزایش خطراتی که امنیت و ثبات را تضعیف کرده و به بحرانی واقعی منجر می‌شود، مواجه خواهد شد.

قرقاش تاکید کرد، حل بحران با قطر باید در ریاض و نه در نیویورک و یا لندن انجام شود.

وی افزود: سیاست مظلوم‌نمایی و روابط این کشور با کشورهای غربی هرگز بر حمایت این کشور از تروریسم سرپوش نمی‌گذارد.

این مسئول قطری در ادامه انتقادهای شدیدی از سیاست‌های بی‌پروای قطر و توهمات این کشور در تحق پیروزی‌های رسانه‌ای داشت و گفت: سیاست‌های قطر خساراتی را به کشورهای بحرین، عربستان و کشورهای عربی مختلفی وارد کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =