۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۴

به گزارش واحد مرکزی خبر:

پژوهشگران در حال طراحی شیوه جدیدی برای درمان سرطان خون با استفاده از عمل پیوند مغز استخوان هستند.

سرطان خون یکی از بیماری های صعب العلاج است ، درمان این بیماری اغلب مستلزم عمل پیوند مغز استخوان است. پیدا کردن مغز استخوانی که با بدن فرد مبتلا به سرطان خون کاملا منطبق باشد بسیار دشوار است. معمولا اعضای خانواده مناسبترین افراد برای پیوند مغز استخوان هستند اما احتمال اینکه ویژگی های مغز استخوان اعضای خانواده با فرد بیمار یکسان باشد فقط بیست و پنج درصد است. شانس اینکه خصوصیات مغز استخوان افراد دیگر با فرد بیمار انطباق داشته باشد، یک در چهارده میلیون است.

پژوهشگران دانشگاه فلوریدا در حال ازمایشهایی هستند که براساس آن بتوانند از مغز استخوانی برای پیوند مغز استخوان در بیماران مبتلا به سرطان خون استفاده کنند که با خصوصیات مغز استخوانی بیمار فقط تاحدودی انطباق داشته باشد و دیگر انطباق کامل این خصوصیات با بدن فرد دریافت کننده مغز استخوان ضروری نباشد.

بدون استفاده از شیوه پیوند مغز استخوان، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان خون جان خودشان را از دست می دهند.

اگر ویژگی های مغز استخوان فرد اهدا کننده و فرد بیمار شباهت نداشته باشد، بدن فرد بیمار مغز استخوان دریافتی را پس می زند.

در شیوه جدید ، سلولهای بنیادی از اعضای خانواده بیمار جمع اوری می شود که پنجاه درصد اثر انگشت یا دیگر ویژگی های ضروری انها با فرد بیمار شبیه باشد و در ادامه ، بقیه فرایند پیوند مغز استخوان اجرا می شود.

به گفته پزشکان، شیوه جدید می تواند بازکننده درهای تازه ای برای درمان بیماران مبتلا به سرطان خون باشد و بتوان از این شیوه برای درمان بیماران مبتلا به سرطانهای ریه و کلیه و امثال آن استفاده کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sepide IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 5
    میشه به من بگیین چه خطرات و عوارضی واسه شخصی که میخواد پیوند رو بده ممکنه داشته باشه؟؟
  • پانته آ IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
    1 0
    سلام با پيوند درمان قطعي ممكنه اميدي هست
  • سحر IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    3 0
    سلام می خواستم ببینم بیمارانی که از خودشان پیوند می شوند به چه صورت است ؟ آیا بیماری که بعد از شیمی درمانی هنوز هم پلاسما سلش بالا است می تواند پیوند شود عوارض پیوندی که از خودشان می زنند به چه صورت است
  • atieh IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    7 0
    سلام ميخواستم بدونم عوارض بعد از پيوند چيه؟ بيماري all براي مرد 54 ساله امكان خوب شدن است؟
  • بدبخت IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    5 4
    سلام کمکم کنید تازه فهمیدم کسی که خیلی دوستش دارم سرطان خون داره زیاد در مورد بیماریش حرف نمیزنه فقط میدنم 10سلله این بیماریو داره شیمی درمانیش چند ساله پیش تموم شده وضعیت جسمانیشم خیلی خوبه فقط ذردای شدید داره هر 3 ماهم یک امپول میزنه ازین بیشتر نمیدونم فقط بهم بگین قابله درمان هست التماستون میکنم اگه چیزی میدونین بهم بگین دارم سکته میکنم
  • عاشق IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    1 1
    سلام.من حدود 3ماه هست متوجه شدم عشقم سرطان خون داره حرفی نمیزنه و دکتری هم نمیره میگه میمیرم! خیلی میترسم آیادرمان قطعی داره بره دکتر؟ میگه دوست ندارم بیفتم زیر دست دکترا بعدشم بمیرم!
  • پریا IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    2 0
    سلام من دیشب فهمیدم یکی از دوستام که خیلی دوسش دارم سرطان خون داره واسش دعا کنید اخه خیلی جووووووووووونه خدا جووووووووووووووونم به جوونیشون رحم کن همشونو شفا بده التماس دعا خداااااااااااااااااااااااااا دووووووووووووووووووست دارم کمک کن