ایرنا نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه شنبه شب در خصوص آخرین تحولات عراق گفت: آنکارا هرگز اجازه نخواهد داد که عراق تجزیه شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، اردوغان در پایان اجلاس دو روزه گروه 20 درخصوص بحران جاری قطر با کشورهای عربی به خبرنگاران گفت: قطر یک کشور مستقل است و به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم که حاکمیت ارضی این کشور را خدشه دار کند.

اردوغان با بیان این که آنکارا همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج فارس حل شود، تصریح کرد: ما اتهامات مطرح شده علیه قطر را ناعادلانه می دانیم و باور داریم که تحریم های اعمال شده علیه دوحه، نادرست است و باید به حاکمیت ارضی این کشور احترام گذاشت.

رئیس جمهوری ترکیه درخصوص مبارزه با تروریسم نیز یادآور شد: در این نشست تاکید کردیم که مبارزه با تروریسم جهانی باید با مواضع اصولی و جدی و رویارویی با گروه های تروریستی انجام شود، به همین دلیل مبارزه با تروریسم یکی از موضوعات مهمی بود که در نشست جاری گروه 20 مطرح شد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به این که آنکارا از هرگونه برنامه ای در مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد، افزود: نمی توان در برابر تجهیز گروه های تروریستی سکوت کرد و حالت انفعالی به خود گرفت.

اردوغان در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان این که اعضای حزب کارگران کردستان «پ. ک. ک» ملیون ها دلار از مبدا اروپا و پایتخت این کشورها جمع آوری می کنند و عناصر زیادی از گروه فتح الله گولن در اروپا ساکن هستند، اعلام کرد: ما هرگز دربرابر کشورهایی که از گروه های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، ساکت نخواهیم نشست، گروه هایی که هدف آنها آسیب رساندن به کشورمان است.

وی در پایان گفت: سیاست های ترکیه بر پایه تعصب ملی و دینی نیست، اما در عین حال اجازه نمی دهیم که مرزهای ما تهدید شود.

گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی ، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپاست.

نشست هامبورگ یکی از پر اختلاف ترین اجلاس های این گروه در سال‌های گذشته بود که اختلافاتی درباره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی در آن مطرح شد.

به گزارش رسانه ها، رهبران قدرت های اقتصادی جهان موسوم به گروه 20 روز شنبه در بیانیه پایانی اجلاس خود در هامبورگ آلمان ضمن حمایت از تجارت آزاد، بر دفاع کشورها از شرکت‌ها و بازارهای داخلی در برابر تمهیدات غیرعادلانه تاکید کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    4 7
    تو اجازه نمیدی؟ تو که عاشق تجزیه عراق بودی،الان دیگه بخوای هم نمیتونی اجازه بدی