۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳

به خودتان رجوع کنید و ببینید چند درصد از این توانایی‌ها را دارید یا اینکه تلاش کنید به مرور این ویژگی‌ها را در خودتان به وجود بیاورید و نهایتا پس از چندی خودتان متوجه شوید که تغییری بزرگ در زندگی‌تان رخ داده است.

اخلاق آدم‌های موفق 30 وجه اشتراک دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

به خودتان رجوع کنید و ببینید چند درصد از این توانایی‌ها را دارید یا اینکه تلاش کنید به مرور این ویژگی‌ها را در خودتان به وجود بیاورید و نهایتا پس از چندی خودتان متوجه شوید که تغییری بزرگ در زندگی‌تان رخ داده است. اگرچه ویژگی‌هایی که در ادامه می‌آید کاملا بر هم منطبق نیستند ولی به یکدیگر متصل‌اند. یعنی اگر شما یکی از این ویژگی‌ها را نداشته باشید، به نوعی می‌شود گفت که هیچ‌کدام از آنها را ندارید.

• صداقت: دروغ اعتبارتان را کاهش می‌دهد. زیاد لازم نیست که درباره‌اش توضیح داده شود. صداقت یعنی گفتن واقعیت در هر زمان. وقتی دروغ می‌گویید، اعتبارتان را کاهش می‌دهید ولی مهم‌تر از آن، وقتی دروغ می‌گویید، باید کلی انرژی صرف به یادآوری آن و انطباق دادن آن با بقیه حرف‌هایتان و درنهایت دنباله دادن به آن کنید.

• کنترل نفس: یعنی تمرکز روی ارزش‌های واقعی. خیلی وقت‌ها ما از پول و داشته‌های مادی‌امان و رضایت‌خاطر صحبت می‌کنیم ولی روی دیگر سکه این است که ما نگران از دست دادن هستیم و این ترس و نگرانی‌ کارهایمان را کنترل می‌کنند و ما کنترل‌مان را روی اوضاع از دست می‌دهیم. اگر نمی‌خواهید داشته‌هایتان شما را کنترل کنند و نیز نمی‌خواهید ترس از دست دادن شما را کنترل کند، تنها کاری که باید بکنید این است که نفس‌تان را کنترل کنید و ارزش‌هایتان را روی ارزش‌های اخلاقی تنظیم کنید و باور کنید که واقعا چه چیزی برای شما بهتر است.

• وظیفه‌شناسی: در راه طولانی‌ای که برای رسیدن به موفقیت دارید، خیلی وقت‌ها فرصت‌هایتان با آدم‌های اطراف‌تان گره می‌خورد. با خودتان رو راست باشید و هیچ‌گاه حس وظیفه‌شناسیتان را به خاطر روابط فامیلی یا دوستی‌هایتان نشکنید.

• افتخار: افتخار کردن به آن کاری که می‌کنید یا به جایی که کار می‌کنید یا حتی به آنچه که هستید، بسیار ضروری است. اگر خودتان به خودتان افتخار نکنید، چگونه دیگران می‌توانند به شما افتخار کنند؟

• صبوری: هیچ‌چیز باارزشی سریع و به آسانی به دست نمی‌آید. شما باید این توانایی را داشته باشید که ارزش‌تان را به رییس‌تان ثابت کنید و قطعا او با مرور زمان به قابلیت‌های شما آن‌طور که سزاوار شماست اعتماد خواهد کرد. دارایی واقعی و ثروت واقعی هیچ‌وقت سریع به دست نمی‌آید و شما نمی‌توانید با پرداخت پول فرمول رسیدن به آنها را بخرید. آنها هیچ‌وقت با سرمایه‌گذاری روی کارهای با ریسک بالا به دست نمی‌آیند، بلکه با کار سخت، سرمایه‌گذاری محتاطانه، ذخیره کردن، مهارت برنامه‌ریزی بودجه و تجربه به دست می‌آیند که همه اینها در صورت صبور بودن‌تان قابل اجرا هستند.

• جوابگویی: به محض اینکه به دنیا می‌آیید، خیلی بیشتر از آنچه هستید خواهید شد. شما نماینده خانواده‌تان به جهان خواهید بود. نماینده دوستان‌تان به خانواده‌تان و در آینده نماینده‌ای از شرکت یا کارتان به جامعه‌تان. و این مسوولیتی بسیار بزرگ است که خیلی هم به چشم می‌آید. این مسوولیت را هر روز به یاد آورید و طوری عمل کنید که شرکت‌تان از استخدام شما حس خوبی داشته باشد و همچنین طوری عمل کنید تا مشتری‌ها و ارباب‌رجوع‌هایی که نهایتا آنها دلیل پرداخت حقوق‌تان هستند، از وجود شما راضی باشند و هیچ‌گاه فراموش نکنید که همیشه طوری باید عمل کنید که والدین‌تان از بزرگ کردن شما راضی باشند.

• ابتکار: اگر تنها انتظار شما کار کردن و حقوق گرفتن است، هیچ‌وقت نباید انتظار بالا پریدن در جهان را داشته باشید و تغییر و تفاوت را داشته باشید و مخصوصا اینکه هیچ‌کس متوجه شما نخواهد شد. شما باید در محل کارتان دقیق شوید و بیابید که چه کاری باید بکنید و چه تصمیمی باید بگیرید نکته در این‌جاست که شما خودتان باید خالق فرصت در زندگیتان باشید و اگر خودتان را به سختی بیندازید در مسیر این رود پرتلاطم فرصت‌های بیشتری پیدا خواهید کرد و بهترین راه برای دستیابی به فرصت‌های بزرگ در زندگی‌ نشان دادن کمی خلاقیت و ابتکار است.

• احترام به خود: واقعیت این است که در اطراف‌تان همیشه آدم‌های بدی هستند که دنبال موقعیتی می‌گردند تا از شما وسیله تفریح برای خودشان بسازند. هیچ‌وقت به آنها فرصت این کار را ندهید. همیشه به خودتان مثل یک انسان موفق احترام بگذارید و محترم شمردن خودتان و ارزش‌هایتان این فرصت را از آنها خواهد گرفت و همچنین شانس موفق شدن‌تان را افزایش می‌دهد.

• مسوولیت‌پذیری: در زندگی بارها پیش آمده که والدین شما جلوی کارهای احمقانه‌تان را نگرفته‌اند و این بهترین چیز است، مسوولیت‌پذیری در قبال کارهایتان و در این صورت مطمئن باشید همه درس‌های لازم را گرفته‌اید.

• پشتکار: خیلی از کارهایی که در زندگی انجام می‌دهید در اول کار، کامل و درست از آب درنمی‌آید. شما باید تصمیم بگیرید و چه مایل به انجام آن باشید، چه نباشید، آن کار ادامه دهید تا نتیجه دهد.

• مهربانی: انجام دادن کارهای خوب هر چند کوچک به شما هیچ صدمه‌ای نمی‌زند. شما با این کارها آدم بهتری می‌شوید و انجام دادن کارهای محبت‌آمیز برای اطرافیان باعث جلب توجه آنها به شما می‌شود و آنها کارهایی را برای شما انجام می‌دهند که هیچ وقت انتظارش را نداشته‌اید.

• روحیه بالا: هیچ‌وقت اجازه ندهید تا دنیای بیرونی یا افراد منفی‌باف اطراف‌تان مانع شما شوند. شما می‌توانید بهترین کارها را انجام دهید و پیروز شوید.

• مدیریت: اگر می‌خواهید موفق شوید و یا می‌خواهید به کسی کمک کنید تا موفق شود، باید مسوولیت‌پذیر بودن را بپذیرید. هیچ‌کس از اول مدیر به دنیا نیامده است. باید سخت کار کنید. مسوولیت‌پذیر باشید و بخواهید که همیشه در اول صف قرار بگیرید.

30 ویژگی اخلاقی

آدم‌های موفق، صداقت، خوش‌مشربی، رفاقت، اعتماد به نفس، امانت‌داری، پشتکار، فروتنی، با هدف بودن، قاطعیت، سخت کار کردن، یادگیری، مثبت‌اندیشی، دلسوز بودن، انضباط، داشتن فداکاری، وفادار بودن، قابل اعتماد بودن، باهوش و زیرک بودن، روابط عمومی بالا داشتن، بامحبت بودن، مشتاق و علاقه‌مند بودن، با انگیزه بودن، صبور بودن، وظیفه‌شناسی، سازماندهی، شنونده خوب بودن، هم‌دلی، احترام به نفس، عقل سلیم داشتن، با ثبات بودن

این مقاله در هفته نامه سلامت منتشر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =