ایسنا نوشت: وزیر بهداشت در واکنش به خبر فوت یک بیمار ای‌بی که گفته می‌شود در بیمارستان پذیرش نشده،‌ گفت: اگر واقعا در این زمینه تخلفی شده و این ادعا درست است، حتما باید به مراجع قانونی شکایت کرده و این موضوع را پیگیری کنند

حسن هاشمی در حاشیه همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص فوت یک بیمار مبتلا به بیماری ای‌بی که گفته می‌شد در بیمارستان مورد پذیرش قرار نگرفته است، گفت: سالانه 390 هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست که درباره همه آنها توضیح دهیم. در حال حاضر حوزه سلامت مردم مشکلات زیادی دارد. اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید شکایت کنند. اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و باید اجازه داد دستگاه‌های اجرایی کارشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: ما هر بار که جلوی دوربین می‌آییم می‌خواهیم اخبار امیدوارکننده به مردم بدهیم نه اینکه مردم را ناامید کنیم. اگر هم تخلفی رخ داده باید به پزشکی قانونی، نظام پزشکی و قوه قضاییه مراجعه کرده و حتما پیگیری کنید.

وزیر بهداشت درباره میزان مصرف دارو در کشور،‌ گفت: مصرف ما در مقایسه با دیگر کشورها بالا نیست، اما در مقایسه با استانداردها قضیه فرق می‌کند. در این زمینه دستگاه‌های نظارتی ما باید دقیق عمل کنند و بیمه‌ها خریدهایشان راهبردی باشد و با این کارها میزان مصرف دارو کاهش می‌یابد.

هاشمی گفت: اکنون در بسیاری از خانه‌ها می‌بینیم که اقلام دارویی انبار شده و این موضوع نشان می‌دهد که تجویز و مصرف دارو منطقی نیست.

47238

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    0 0
    چه کسی توقع داردبرای تمامی 390 هزار مرگ و میر سالانه، توضیح دهند که میگویید قرار نیست درباره همه آنها توضیح دهیم؟ یرای موارد مهم و اولویت دار که احتمال قصور غفلت و تخلف در انجام وظایف و استانداردها و قوانین آحاد مختلف جامعه پزشکی می شود برنامه غربالگری آمار مرگ و میر بررسی و سپس خلاصه گزارش نتایج اجرای اقدامات اصلاحی به منظور اجتناب از تکرار خطا و تخلفات به رسانه ها و واحدهای ذیربط بالا دستی در دولت انجام می شود یا نه؟ می توان گفت این اقدام به دلایلی معلوم تا بحال به درستی و در حدانتظار و امکان انجام نشده است. روابط حاکم در و نقایص مشهود و بارز مدیریت بیمارستانی که بصورت بهینه توسط پرشکان انجام شدنی نیست مانع از این مهم بوده هست و تا تاطلاع ثانوی خواهد بود...