رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات امدادرسانی در طوفان شن در استان سیستان و بلوچستان طی 72 ساعت گذشته گفت: امدادگران جمعیت در این عملیات به 16 هزار و 854 نفر امدادرسانی کرده و 14 هزار ماسک نیز میان متاثران از توفان توزیع کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات امدادرسانی در طوفان شن در استان سیستان و بلوچستان طی 72 ساعت گذشته گفت: چهار شهرستان زابل، هیرمند، هامون و زهک از طوفان شن متاثر شدند که امدادگران جمعیت هلال احمر به 16 هزار و 854 نفر طی این عملیات، امدادرسانی کردند.

سلیمی از توزیع 1665 بسته غذایی میان متاثران طوفان شن در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: به علاوه 14 هزار ماسک نیز میان طوفان زدگان استان توزیع شده است.

وی تعداد تیم های حاضر در عملیات امدادرسانی به طوفان زدگان را 10 تیم شامل 50 امدادگر عنوان کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین به عملیات سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته نیز اشاره کرد و گفت: 5 استان آذربایجان غربی، البرز، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی این مدت متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند که امدادگران در 5 روستا، خدمات امدادی لازم را به 334 تن از متاثران ارائه دادند.

سلیمی افزود: در این عملیات 25 تن به مناطق امن منتقل شدند، 9 نفر اسکان اضطراری داده شده و یک نفر نیز در روستای برغان در ساوجبلاغ مفقود شده است.

 وی با بیان اینکه تخلیه آب از پنج واحد مسکونی انجام شده است، افزود: 11 تیم عملیاتی شامل 44 امدادگر در عملیات امدادرسانی شرکت داشتند و دو دستگاه چادر امدادی و 49 قوطی کنسروجات نیز میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =