روزنامه اطلاعات نوشت: در بحبوحه مناظرات و تبلیغات انتخاباتی این مدعا اشاعه شد که برجام هیچ دستاوردی نداشته جز واردات چند هواپیمای کم ارزش که قرار است توریست‌های فرنگی و ضدفرهنگی سوار شوند. وگرنه چرا سرمایه‌گذاران در صنایع اساسی و مهم نیامدند؟! چرا یک یورو سرمایه‌گذاری در صنایع نمی‌بینیم؟! و باز هم افسانه پردازی و غفلت از این همه موانع و مشکلات که برای رفع هرکدام باید جان کند و شکیب ورزید و دلسوزانه وقت صرف کرد! ‏

خوب، حالا توتال آمده است. یکی از شرکت‌های بزرگ نفت اروپایی قراردادی با ایران بسته و ریسک تهدیدهای مالی و جرائم آمریکایی‌ها را هم نادیده گرفته تا دیگر شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران هم راهی ایران شوند؛ این آورده و نتایج بعدی آن می‌توانست صداقت منتقدان را نشان دهد اگر به نقد فنی و مشخص در جزئیات حقوقی و اقتصادی این قرارداد می‌پرداختند. اما متأسفانه چنین صداقت و آگاهی و دلسوزی در منتقدان مذکور نمی‌بینیم. داد و قال بیهوده بر سر اینکه استعمار بازگشته و منابع ایران را فروختند و چرا به شرکتها و قرارگاه‌های داخلی اعتماد نمی‌کنید و به عهد قجر برگشته‌ایم ووو… این است نهایت نقدهای عالمانه و آگاهی بخش مخالفان دولت! متاسفانه صدا و سیما به کارشناسان دولت امکان برابر نمی‌دهد وگرنه قاعدة انصاف آن است که منتقدان و پاسخگویان مناظره کنند و مردم داوری نمایند.

باری، مگر دوماه پیش نمی‌گفتید برجام به درد نمی‌خورد چون هیچ شرکت معظمی در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند و از این نظر بی‌خاصیت است؟! حالا که آمده و می‌دانید که با چه دشواریهایی هم به این نقطه رسیده است، و این می‌تواند آغاز تحول در روابط اقتصادی با بسیاری از شرکتها و سرمایه‌گذاران بزرگ اروپایی باشد؛ چرا استقبال نمی‌کنید. لااقل به قاعدة «عیب می‌جمله بگفتی هنرش نیز بگوی» یک حسن هم بتراشید تا قدری مردم بیاسایند و شما را باور کنند.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =