ایرنا نوشت: «فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در تهران در دومین سالگرد توافق هسته‌ای (برجام) نوشت: پاریس به اجرای برجام در تمامی زمینه‌ها پای‌بند است.

سنمو این اظهارات را بامداد شنبه در صفحه توئیتر سفارت فرانسه در تهران عنوان کرده است.

وی اردیبهشت ماه گذشته نیز گفته بود: فرانسه یکی از کشورهای امضا کننده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و دولت جدید این کشور به این توافق احترام خواهد گذاشت.

سنمو در دیدار با استاندار فارس در شیراز تاکید کرده بود: فرانسه شریک اقتصادی خوبی برای ایران است و تلاش بسیاری برای گسترش روابط با این کشور می کند.

توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حاصل مذاکراتی دشوار و طولانی بود که بدون احتساب سوابق بحث با تروییکای اروپایی، دستکم از توافق نوامبر 2013 ژنو، به مدت حدود 20 ماه ادامه داشت تا اینکه در 14 ژوییه 2015 (23 تیر 94) در وین به سرانجام رسید.

اکنون با گذشت دو سال از امضای یکی از مهمترین توافق های سیاسی جهان، بیش از پیش حسن نیت ایران به جامعه بین الملل برای اعتماد سازی و حل مشکل ساختگی هسته ای به اثبات رسیده است و اکنون از منظر بسیاری از جهانیان، توپ در زمین آمریکا است تا با پایبندی به تعهدات خود و خودداری از نقض برجام، به دوام این سند مهم بین المللی کمک کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 0
    اروپايي ها شركاي تجاري خوبي هستند فقط يكهو يادشان مي افتد كه طنابشان را احتياج دارند و وقتي بين زمين و هوا هستي آنرا قطع مي كنند.