انتخاب نوشت: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: عده‌ای شوق زیادی به لبخندی از جانب مسئول آمریکایی دارند، همان مسئولی که خودِ مردم، آمریکا صراحتاً می‌گویند که دیوانه است و خجالت می‌کشند که وی رئیس‌جمهورشان است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی در دیدار جمعی از مدیران ارشد ناجا با اشاره به این‌که برخی معتقدند انسان به‌خودی‌خود، هیچ مسئولیتی ندارد، گفت: عده‌ای منشأ مسئولیت را نیاز‌های مادی بشر می‌دانند، از آنجاکه انسان نمی‌تواند به‌تنهایی همه نیازهایش را تأمین کند، به زندگی اجتماعی روی آورده، و زندگی اجتماعی ایجاب می‌کند که اگر کسی مسئولیتی را بر عهده نگیرد، نیازهایش تأمین نمی‌شود.

وی افزود: بسیاری از مردم، ارزش‌ها را دو قسم می‌دانند، ارزش‌های دینی و ارزش‌های اجتماعی که ارزش‌های دینی همان نماز و قرآن و عبادت‌های فردی است و ارزش‌های اجتماعی که در نگاه آن‌ها، ربطی به ارزش‌های دینی هم ندارد یعنی چگونه در جامعه زندگی کنیم که بتوانیم بهتر منافع مادی‌مان را تأمین کنیم، و این یعنی تفکیک دین از سیاست.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر فردی با چنین تفکری مسئول هم بشود، می‌گوید دغدغه آخرت نداشته باشید، باید فکر شکم مردم بود و ما باید تحریم‌ها را برداریم، چراکه از نگاه آن‌ها، دستگاه دین و سیاست جدا از یکدیگرند، مسئول دستگاه دین که جز نماز و عبادات فردی نیست- روحانیون هستند و مسئول دستگاه سیاست نیز سیاستمداران هستند و این دو ربطی به هم ندارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: اگر خدا را واقعاً باور کردیم، مانند درختی است که کاشته‌ایم و دائماً در حال میوه و ثمره دادن است. مهم این است که نهالی که می‌خواهیم بکاریم از جنس باور به خدا باشد، اما اگر نهالی که در دل کاشتیم، پرستش غرب و تعظیم مغرب زمین بود، نمی‌توان چنین توقعی داشت.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    0 0
    والا منم بدم نمیاد