۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۷

مدت‌هاست که دانشمندان درتلاشند رایانه‌های غیرسیلیکونی تولید کنند. در تازه‌ترین دستاورد، آن‌ها توانسته‌اند یا استفاده از مولکول دی.ان.ای، بک دروازه‌های منطقی شبیه به ترانزیستورهای سیلیکونی تولید کنند.

در حال حاضر، رایانه‌هایی وجود دارند که تنها بر روی یک مولکول هم جواب می‌دهند. همچنین ترانزیستورهایی داریم که تنها با چند اتم کار می‌کنند. ظاهرا این امکان فوق‌العاده‌ای که فناوری امروز در اختیار ما گذاشته است، ‌دانشمندان را به فکر تولید داروی هوشمندی انداخته که شاید روزی به پزشک هوشمند درون بدن ما هم تبدیل شود.

به گزارش پاپ‌ساینس، محققین در حال ساخت این رایانه‌های فوق‌العاده کوچک با تقلید از شکل دی.ان.ای هستند. این رایانه‌ها همان سیستم صفر و یک را می‌شناسند،‌ برای مثال می‌توانند طوری برنامه‌ریزی بشوند که اگر یکی از دو داده ورودی وجود داشت،‌ خروجی داشته باشد،‌ در حالی که اگر هیچ‌کدام از دو داده ورودی وجود نداشتند یا برعکس هر دو وجود داشتند،‌ خروجی نداشته باشد. همچنین این رایانه‌ها می‌توانند به هم وصل شوند و یک سری از فرامین را درون بدن اجرا کنند. بنابراین شاید روزی برسد که درون هر یک از ما، یک سری از این رایانه‌های کوچک وجود داشته باشند که بیماری یا آسیب را تشخیص بدهند و از درون بدن خودمان، اقدامات لازم برای درمان را فرماندهی نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =