هوش مصنوعی با هدف ارائه سرویس بهتر و کاهش هزینه‌ها به کمک رادیولوژی و رادیولوژیست‌ها رفته است و ممکن است روزی را شاهد باشیم که دیگر نیاز به رادیولوژیست نباشد.

 

به گزارش خبرآنلاین، رادیولوژیست‌ها تصاویر پزشکی تهیه شده از روی ایکس ری، سی تی اسکن، ام آر آی، اولتراساند و اسکنرهای برش‌نگاری/PET را برای تشخیص بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند و این درحالی است که بر اساس آمار در آمریکا سالانه 8 میلیارد دلار در این بخش در آمریکا هزینه می‌شود اما بازار جهانی 28 میلیارد دلاری این صنعت تا سال 2021 به رقم 36 میلیارد دلار خواهد رسید.

کمکی که فناوری به بخش رادیولوژی کرده و خواهد کرد، در جهت کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات و سرویس‌های بهتر و سریعتر تعریف می‌شود وهوش مصنوعی با قرارگرفتن در سر راه این صنعت، اجازه جستجو و آنالیز دقیق‌تر را مهیا کرده و در نتیجه معالجه بهتری روی بیمار انجام می‌شود.

«کیث دِرِیِر» مدیر بخش رادیولوژی بیمارستان ماساچوست در این زمینه می‌گوید هر ماه الگوریتم جدیدتری برای توسعه صنعت رادیولوژی در جهت بهبود فرایند آنالیز دیتا عرضه می‌شود که منجر به حفظ بیشتر جان بیماران می‌شود.

به گفته وی برای سی تی و یا اسکن برش‌نگاری بین 20 تا 50 عکس گرفته شده آنالیز می شد اما اینکه بیش از 1000 عکس گرفته شده، با الگوریتم‌های برخاسته از هوش مصنوعی آنالیز می‌شود که کمک زیادی در تشخیص بهتر و سریعتر بیماری می‌کند.

از سوی دیگر استارتاپ‌هایی مانند Arterys برای تشخیص ناراحتی‌های قلب و عروق از طریق ام آر آی به جای 45 دقیقه، فرایند سی تر گرفتن را به 15 ثانیه و با دقت بالاتر کاهش داده است.

به همین دلیل است که افرادی مانند «جفری هینتون» معتقدند دیگر نیازی به آموزش رادیولوژیست‌ها در دانشگاه نیست چرا که «بات‌ها» همان کار را بهتر از انسان انجام می‌دهند.

سرنوشت رادیولوژیست‌ها مانند خلبان‌ها خواهد بود که با سیستم اتوپایلوت دیگر مانند سابق نقش برجسته‌ای در کنترل پرواز نخواهند داشت و همه چیز کامپیوتری خواهد بود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =