فرهادرهبر: درهای دانشگاه‌آزاد به‌روی محققان از هرجناحی باز است/ استادان و دانشجویان جرات علمی ندارند

ایلنا نوشت: سرپرست جدید دانشگاه آزاد با بیان اینکه تعلیم و پژوهش جناح و دسته‌بندی نمی‌شناسد، گفت:‌اگر بخواهیم با جناح بندی در امر تعلیم و پژوهش در دانشگاه آزاد کار کنیم دچار خلأ و سقوط جدی خواهیم شد، از همین رو درهای دانشگاه آزاد به روی محققان با هر تفکر و جناحی در سطح کشور و دنیا باز است.

اولین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد و فرهاد رهبر سرپرست جدید و نوریان سرپرست سابق این دانشگاه صبح امروز 27 تیرماه در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

فرهاد رهبر با تشکر از حسن اعتماد اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و علی اکبر ولایتی گفت: امروز در کنار شما در دانشگاه آزاد امیدوارم بتوانیم این دانشگاه را در مسیری که قرار دارد به قله‌های هدف برسانیم.

او  درباره تاسیس دانشگاه آزاد پاسخی به نیازهای آموزشی و علمی جمهوری اسلامی ایران و مردم است، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد این نیاز گسترده را در چند دهه گذشته به خوبی پاسخ داده است. همه در این عرصه معترفند که دانشگاه آزاد علیرغم نوپا بودن نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور توانسته سرعت خوبی در حوزه علم و پژوهش به دست آورد و من امیدوارم با کمک هم بتوانیم این ارتقای علمی را سرعت بخشیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری کلید پیشرفت هر کشور را توسعه علم و فناوری دانسته و معتقدند آینده و حیات هر ملت به میزان توجه آن به علم بستگی دارد. دانشگاه آزاد توانسته این توجه به علم را اثبات کند و نوآوری و نواندیشی در این زمینه داشته باشد.

رهبر  نوآوری و نواندیشی تنها مخصوص هیئت علمی و اساتید نیست، گفت: قاعدتا نیروهای جوان و دانشجو می‌توانند به عرصه نوآوری و نواندیشی نقش اساسی داشته باشند. آنها با هدایت و رهبری اساتید و هیئت علمی می‌توانند گام‌های موثری در این زمینه برداشته و به اهداف بلندی برسند.

او در ادامه گفت: لازمه نوآوری توان و جرات علمی است خوشبختانه دانشگاه آزاد توانسته توان علمی مناسبی دست یابد اما بنا به دلایلی هنوز جرأت علمی در اساتید و دانشجویان ایجاد نشده چرا که از علم برای تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده استفاده نکرده‌اند. باید علم را در خدمت مردم و معیشت آنها و ارزش افزوده قرار دهیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد گفت: اساتید و دانشجویان ما به دلیل مخاطرات تبدیل ایده به محصول جرأت علمی را ندارند دانشگاه آزاد تصمیم دارد در کنار توان علمی جرأت علمی را نیز افزوده و از علم برای تولید ثروت استفاده کند تا بتواند از تولید این ثروت هزینه‌های دانشگاه را نیز تامین کند.

وی درباره نباید برای تامین هزینه‌های دانشگاه متکی به شهریه‌های دانشجویان باشیم، گفت: تکیه بر منابع حاصل از ارتقای پژوهش می‌تواند به تامین هزینه‌های دانشگاه کمک کند.

رهبر گفت: تعلیم و پژوهش جناح و دسته‌بندی نمی‌شناسد اگر بخواهیم با جناح بندی در دانشگاه امر تعلیم را پیگیری کنیم دچار خلأ و سقوط جدی خواهیم شد. از هر دسته بندی و تفکر و جناحی می‌توانند در امر توسعه علم و پژوهش به دانشگاه آزاد کمک کنند و آغوش دانشگاه آزاد برای همه محققین در سطح کشور و دنیا باز است.

 باید خود دانشگاه آزاد تنها با سرعت علم در دنیا پیش برود، گفت:‌ ما باید سرعت پیشرفت علم را با سرعت علم در دنیا تنظیم کنیم اگر به دنیا نرسیم بعد از مدتی نسبت به دنیا بیگانه خواهیم شد. همیاری، همکاری و هم فکری اعضای هیئت علمی، اساتید و دانشجویان می‌تواند جایگاه علمی دانشگاه را در عرصه بین المللی ارتقا دهد.

رهبر گفت: معتقدم قبول مسئولیت در هر سمتی به منزله دوی امدادی است دانشگاه آزاد تا امروز مسیری را طی کرده و از امروز آقای نوریان این چوب دوی امدادی را در اختیار من قرار داده و تا رسیدن به نفر بعدی این چوب در اختیار من قرار دارد و من باید آن را به نفر بعدی برسانم.

رهبر باید در این مدت مسئولیت حواسمان به رقیبمان نیز باشد ادامه داد: رقیب ما سرعت علم و پیشرفت آن در دنیاست ما باید از این سرعت عقب نمانیم و این نیازمند اتحاد، همدلی و جرأت علمی دادن به دانشجو است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    4 0
    همون دانشگاه تهران رو آباد کردی کافیه