آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با تاکید بر این‌که مواضع نمایندگان مجلس باید در جهت مصالح نظام اسلامی باشد، گفت: نماینده مجلس باید مستقل بوده و در جهت اهداف دین و خدمت به مردم گام بردارد.

به گزارش ایسنا آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صبح امروز طی سخنانی در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: نمایندگان روحانی مجلس باید مایه افتخار روحانیت باشند.

مهم ترین محور اظهارات این مرجع در این دیدار را در ادامه می خوانید:

  • یکی از جلوه‌های مهم معرفی روحانیت به مردم از طریق شما نمایندگان است، به این معنا که با رفتار، گفتار و اخلاق و به ویژه وقار خود الگو باشید و به خوبی در حفظ شان و جایگاه روحانیت تلاش کنید.
  • شما باید بتوانید جلوه‌های دین و مذهب و معارف را در مجلس به مردم نشان دهید.
  • از فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته کمال استفاده را ببرید و در جهت تحقق منویات حضرت ولی عصر (عج) تلاش کرده و بدانید که اولین کسی که نسبت به کمبودهای اخلاقی، سیاسی و اقتصادی در جامعه اسلامی رنجیده خاطر می‌شود، وجود مقدس امام زمان(عج) است.
  • هر نماینده‌ای در مجلس در واقع نماینده کل مملکت است؛ بنابراین باید با کمال دقت و قوت به انجام وظایف نمایندگی خویش پرداخته و نسبت به مسایل کشور اظهار نظر کند.
  • در کنار مسایل اقتصادی باید به مسایل فرهنگی هم توجه شود، به ویژه مساله حجاب که در حال حاضر موجب شرمساری است و البته در این قضیه باید به دنبال شناسایی علت‌ها رفت.
  • مساله ترویج حجاب باید از دولت و نهادها شروع شود و البته در جای خود برخورد با افراد بدحجاب نیز لازم است.
  • استقامت ملت ایران در طول انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان ناشی از روح دین خواهی آن ها بوده است.نمایندگان مجلس باید انتظارات مردم را برآورده کنند و زمینه‌ای فراهم شود تا التزام مردم به احکام دین روز به روز بیشتر شود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =