علی منصوریان در حالی بازیکنان خود را در اختیار تیم امید نگذاشت که در زمان سرمربیگری‌اش در تیم امید، انتظار داشت همه تیم‌ها بازیکنان خود را بدون هیچ بهانه‌ای در اختیار این تیم بگذارند.

میثم بهرامی: فدراسیون فوتبال مقابل باشگاه استقلال ایستاد؛ آن هم تمام قد! كمیته انضباطی حكمی صادر كرد كه هم به استقلالی ها، هم به سایر تیم‌ها بفهماند در ماجرای تیم امید با هیچ باشگاهی شوخی ندارد. این البته اتفاقی است كه باید رخ می‌داد. فوتبال ایران سال‌هاست كه درگیر دعوای باشگاه‌ها با تیم‌های ملی است؛ باشگاه‌هایی كه حاضر نیستند بازیكنان خود را در اختیار تیم ملی بگذارند و توجیه آن‌ها این است كه اردوی تیم ملی خارج از روزهای فیفا برگزار می شود و سپردن بازیكنان به تیم ملی، آن‌ها را از برنامه هایشان عقب می اندازد.
اما بالاخره فدراسیون مقابل این حركت باشگاه‌ها ایستاد و قرعه به نام تیم استقلال افتاد؛ تیمی كه سرمربی‌اش سابقه سرمربیگری تیم ملی امید و قرار گرفتن در آن طرف ماجرا را دارد. زمانی علی منصوریان خودش سرمربی تیم ملی فوتبال امید بود و به باشگاه‌ها اعتراض می كرد كه چرا بازیكنان خود را در اختیار تیم امید قرار نمی دهند.
آن روزها منصوریان كه آن طرف میز نشسته بود و مقابل مربیان باشگاهی قرار داشت، به باشگاه‌ها و مربیان توصیه می‌كرد كه اولویت آن ها باید تیم ملی باشد و نصیحتش این بود كه منافع ملی، به منافع باشگاهی ارجحیت دارد. اما با این حال همه باشگاه ها با او و تیم امید همكاری نمی كردند و بازیكنان خود را در اختیار تیم امید قرار نمی دادند. همین باعث شد كه منصوریان چند روز مانده به آغاز مسابقات قطر، قهر كند و همراه با امیدها به این كشور نرود. البته سرانجام هومن افاضلی او را راضی كرد كه به جمع تیم امید ملحق شود و شاگردانش را تنها نگذارد.
تا همین جا هم باید منصوریان را یكی از بزرگ ترین منتقدان باشگاه ها در موضوع عدم همكاری با تیم های ملی دانست؛ اما فقط تا زمانی كه او سمتی در تیم ملی داشت. حالا اما، منصوریان این طرف میز نشسته و خودش به تیم امید بازیكن نمی دهد. خودش در قامت یك سرمربی باشگاهی، مقابل تیمی ایستاده كه زمانی می‌گفت منافع آن كه ملی است، به منافع باشگاهی ارجحیت دارد.
منصوریان حالا در روزهایی بازیكنان خود را به تیم ملی امید نداده كه تیمش حتی مسابقه رسمی هم نداشت. استقلال در اردوی تداركاتی بود و منصوریان مانع حضور بازیكنان تیمش در اردوی تیم ملی شد. او حتی قصد داشت به تیم ملی جوانان هم بازیكن ندهد كه سرانجام فشار رسانه ها باعث شد پشیمان شود و با تیم ملی جوانان همكاری كند. اما در ماجرای تیم ملی امید، این بار منصوریان كوتاه نیامد و بازیكنان خود را در اختیار تیم ملی امید كه شرایطی حساس دارد، نگذاشت. تیم امید در مسابقاتی شركت كرده كه باید حتما صعود كند تا آبروی فوتبال ایران را بخرد. اما در این شرایط ویژه، تنها باشگاهی كه به تیم امید بازیكن نداد استقلال بود؛ استقلالِ علی منصوریان.
منصوریان در حالی به تیم ملی امید بازیكن نداده كه او سال گذشته بیشترین بهره را از بازیكنان جوان خود برد. پارسال اگر منصوریان از اخراج نجات پیدا كرد و تیمش توانست از پایین جدول تا رده دوم بالا برود، به لطف همین بازیكنان جوان بود كه برای رشد و شكوفایی بیشتر، نیاز به میادین بین المللی و حضور در تركیب تیم های ملی دارند.
حالا كمیته انضباطی دستور موقت محرومیت مهدی قائدی، امید نور افکن و سید مجید حسینی از مسابقات رسمی استقلال را ابلاغ كرده و این بازیكنان نه تنها در اختیار تیم ملی امید نیستند، بلكه نمی توانند برای باشگاه استقلال هم به میدان بروند. حالا استقلال از این اتفاق ضربه می خورد و در حالی كه می توانست به تیم ملی امید ایران هم كمك كند، باید شاهد افت روحی ملی پوشان جوان خود باشد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =