جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی لرستان برگزار شد

کار گروه سلامت وامنیت غذایی استان لرستان با ریاست حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ،دکتر ساکی ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان ،دکتر محمدعلی دریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ،والی زاده مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لر ستان و اعضاء دیگر ، در سالن کنفرانس استانداری لرستان تشکیل جلسه داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان،خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تشریح اهمییت راهبردی امر سلامت در میان آحاد جامعه وارتباط وهماهنگی بین بخشی دستگاههای مسئول در جهت حفاظت و حراست از سلامت مردم اظهار داشت :سلامت آحاد جامعه امری ضروری حیاتی است و و هر تخلفی در راه سلامت مردم برای ما قابل اغماز وچشم پوشی نیست و هیچ شخصی چه حقوقی و جه حقیقی حق ندارد در بربر سلامت مردم بایستد .
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در رابطه با آموزش همگانی و مضرات خطرناک مواد دخانی گفت :دستگاه های ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، اموزش وپرورش ، صدا وسیما ، دانشگاهها موظفند در زمینه آموزش همگانی برای مقابله با استفاده از مواد دخانی و قلیان ، فرهنگ سازی کنند وبا آگاه سازی مردم بالاخص جوانان آنها را با مضرات عینی این پدیده آسیب رسان آشنا نمایند .
وی خاطر نشان کرد :با واحدهای عرضه کننده مواد دخانی که بدون پروانه و گاه با پروانه اقدام به قانون شکنی می کنند با گشت مشترک دستگاه های مسئول برخورد قانونی خواهد شد .
در ادامه دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بررسی چگونگی فرایند سه مسئله مهم آب ، هوا و غذا ونقش موثر آن در سلامت مردم اظهار داشت :در مسئله آب ، هوا و غذا گستردگی این سه فرایند برای همگان آشکار است و باید نقاط قوت وضعف خود را بررسی کنیم تا بتوانیم با حل مسائل ومشکلات خود زمینه سلامت مردم را بیشتر از گذشته تضمین کنیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنانش گفت :دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای سلامت مردم همواره پیشقدم بوده است و در این رابطه برای تامین سلامت مردم هوشیار عمل میکند .
وی افزود : پدیده استفاده ازقلیان می تواند دهها برابر از سیگار مضر وخطرناک باشد و قلیلن سرطان زاست وبرای پیشگیری از این پدیده که منشاء آسیب رسانی به سلامت مردم وجامعه است باید با فرهنگ سازی و برخورد قانونی عمل کرد .
در ادامه دکتر محمد علی دریک نیز با تشریح چگونگی همکاری های بین بخشی با دیگر اعضاء کارگروه سلامت برای تضمین سلامت آحاد جامعه پیشنهادات خود را ارائه کرد
گفتنی است در این نشست نیز مسائل سلامت وکیفیت آب ، آبرسانی و کیفیت آب شرب شهری وروستایی ، وضعیت توزیع آب ، سلامت آب مطلوب نیز مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =