۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

ایسنا نوشت:وزیر تعاون، کار و اشتغال درباره زمزمه‌هایی که مبنی بر لزوم تفکیک این وزارتخانه مطرح می‌شود، گفت: نمی‌دانیم این مصیبت را به کجا ببریم که گاه حتی دو صفحه کار کارشناسی بر روی موضوعی صورت نگرفته اما به ناگاه نغمه‌هایی درباره آن بیرون می‌آید.

 علی ربیعی صبح امروز در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران عنوان کرد: اکنون شرایط در زمینه اشتغال به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان گفت بر اساس آنچه بانک‌های جهانی اعلام می‌کنند، اشتغال از طریق صنایع بزرگ ایجاد می‌شود. چرا که اکنون صنایع بزرگ برای ما اشتغال نمی‌آورند و بیشترین حجم اشتغال در واحدهای کوچک ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون قانون سیاستگذاری ما درباره مشاغل در حال تغییر است و به سمت اصناف و مشاغل خرد حرکت می کند. تولید ناخالص ملی سهم بنگاه‌های خرد و اصناف می‌شود. از سوی دیگر سهم بنگاه‌های خرد و کوچک در اشتغال به ۸۵ درصد رسیده که از این رقم ۸۰ درصد آن به اصناف مربوط می‌شود.

وزیر تعاون با بیان اینکه بیش از دو سال است که نظام جامع تحلیل بازار مورد توجه قرار گرفته عنوان کرد: برآوردهایی که در قانون این طرح صورت گرفته گویای آن است که ظرفیت‌های خالی کشور برای اشتغال بیشتر به صنایع و بخش‌های خرد و کوچک مربوط می‌شود  و طی این مدت در اشتغال صنایع بزرگ دچار ریزش بوده‌ایم.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: گاه لازم است آدم‌ها را بر اساس کارهای نکرده ارزیابی کنیم و به عنوان مثال بگوییم که خدا را شکر این کار را انجام نداد.

وی همچنین اظهار کرد: طی سال‌های گذشته بازارهای سرمایه و پول برای مشارکت مردم کفایت نکرده و اکنون لازم است ما حوزه‌هایی را انتخاب کنیم که سهم مردم در آن بیشتر بوده و کشش بیشتری را دارا هستند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =