ایرنا نوشت: خبرهایی که هنوز از سوی منابع رسمی مجلس اعلای اسلامی عراق تایید نشده ، از تصمیم عمار حکیم به جدایی از این تشکل بزرگ سیاسی عراق حکایت دارد.

رسانه های عراق عصر دوشنبه خبر دادند که عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی عراق، قصد دارد از مجلس اعلای اسلامی که رهبری آن را نیز برعهده دارد، جدا شده و یک جریان سیاسی جدید راه اندازی کند.

طی دو روز گذشته گزارش ها و خبرهای تایید نشده ای از وجود اختلافات در درون مجلس اعلای اسلامی عراق به ریاست عمار حکیم حکایت داشت و گفته می شد که برخی ها قصد انشعاب از مجلس اعلا و تشکیل جریان سیاسی جدید دارند، اما حبیب الطرفی سخنگوی فراکسیون شهروند وابسته به مجلس اعلا در پارلمان عراق، این گزارش ها را قویا رد کرده بود.

اما السومریه نیوز، یک سایت خبری عراق ساعتی پیش در خبری یک خطی به نقل از منابع مطلع خبر داد که عمار حکیم خود قصد دارد مجلس اعلای اسلامی را ترک و یک جریان سیاسی جدید راه اندازی کند.

در همین حال در گزارش های رسانه ای در بعد از ظهر امروز دوشنبه، به درخواست همام حمودی از رهبران مجلس اعلا و نائب رئیس پارلمان عراق از عمار حکیم اشاره شده که از وی درخواست کرده است تصمیم خود را مبنی بر ترک این جریان بزرگ سیاسی به تعویق بیاندازد.

همام حمودی آنگونه که رسانه های عراقی گزارش کرده اند در نامه ای به عمار حکیم از وی خواسته است در تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از مجلس اعلای اسلامی عراق تجدید نظر کند.

این گزارش ها هنوز از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق بطور رسمی تایید نشده است.

عمار حکیم بعد از درگذشت پدرش عبدالعزیز در 2009 میلادی، ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق را برعهده گرفت و در سال 2016 میلادی نیز به رهبری ائتلاف ملی، بزرگترین جریان سیاسی عراق که دولت این کشور را تشکیل می دهد، برگزیده شد.

پیش از وی و پدرش عبدالعزیز، سید محمد باقر حکیم رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق را بر عهده داشت که اوایل سقوط صدام در 2003 میلادی در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

عمار حکیم از رهبران تاثیر گذار سیاسی عراق و شخصیت شناخته شده ای در سطح منطقه است که اخیرا سفرهای موفقی به کشورهای عرب منطقه از جمله مصر و کویت داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =