ایرنا نوشت: مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان گفت: بیش از 11 هزار زائر از استان تهران در قالب 82 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد.

حجت الاسلام اصغر محمدی در پاسخ به این سوال که برگزاری حج 96 را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: با توجه به تعهدات عربستان در قبال حج 96 ان شاالله حج آرام و بدون دغدغه و بدون حاشیه ای به انجام خواهیم رساند.

وی با تاکید براینکه در این ارتباط هوشیاری زائران ایرانی در تمامی زمینه ها نیز لازم به نظر می رسد، افزود: زائران باید با متانت، آرامش و رعایت دستورالعمل های سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و همگام و همراه با مدیران کاروان ها سعی کنند تا یک حج آرام و عزتمند برگزار شود.

محمدی عنوان کرد: در این ارتباط زائران باید به دو اصل شامل توصیه های مدیران و دیگری به دستورالعمل ها به خوبی عمل کنند تا هویت، شخصیت و فرهنگ ایرانی بودن را به نمایش بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری آیین های فرهنگی محدودیتی وجود دارد یا نه ، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم با توجه به توافقات انجام گرفته همانند سالهای قبل محدودیتی برای برگزاری آیین های فرهنگی وجود ندارد.

محمدی گفت: مردم باید بدون توجه به دروغ پردازی های برخی شبکه های مجازی سعی کنند اخبار درست و صحیح را از طریق سامانه حج و زیارت و یا بعثه مقام معظم رهبری پیگیری کنند.

امسال 86 هزار 500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی کشور در قالب 40 هزار و 260 زائر مرد و 40 هزار و 336 زائر زن برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می شوند.

زائران ایرانی با 179 پرواز به مدینه منوره و با 156 پرواز دیگر وارد جده خواهند شد که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته اولین کاروان در نهم مرداد از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم عربستان می شوند و اولین کاروان حجاج نیز در 15 شهریور به کشور باز خواهند گشت.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =